احتمال معافیت چین و هند از تحریم های نفتی آمریکا بر ضد ایران

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرنگاران: دو مقام مطلع دولت آمریکا از احتمال معافیت چین و هند و سایر مشتریان بزرگ نفتی ایران از تحریم های نفتی آمریکا بر ضد تهران خبر می دهند.

احتمال معافیت چین و هند از تحریم های نفتی آمریکا بر ضد ایران

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ منابع مطلع دولت آمریکا بر این باورند که جان کری وزیر خارجه این کشور امروز چهارشنبه معافیت چین، هند و سایر کشورهای مشتری نفت ایران را از تحریم های نفتی واشنگتن بر ضد تهران اعلام خواهد نمود.

در صورت اعلام این تصمیم، این سومین معافیت 180 روزه مشتریان بزرگ نفت ایران ار تحریم های واشنگتن خواهد بود. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اواخر سال 2011 میلادی تحریم های نفتی را بر ضد ایران وضع نموده بود.

دولت اوباما در ماه مارس ژاپن و 10 کشور عضو اتحادیه اروپا را از تحریم های نفتی بر ضد ایران معاف نموده بود. تحریم نفتی یکی از ابزارهای اعمال فشار آمریکا بر ایران برای متوقف کردن برنامه صلح آمیز هسته ای به شمار می رود.

در حالی که ایران تا کنون بارها بر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید نموده است، آمریکا و اروپا با طرح ادعاهای بی پایه و اساس در مورد کوشش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای، تحریم های غیر قانونی و ظالمانه ای را بر ضد تهران اعمال نموده اند.

منتقدان اعمال تحریم های مالی و تجاری بر ضد ایران بر این باورند که برای حل مساله هسته ای ایران باید کوشش های سیاسی و دیپلماتیک را افزایش داد.

هند یکی از مشتریان بزرگ نفتی ایران به شمار می رود که برای معاف شدن از تحریم های جدید آمریکا، مجبور به کاهش واردات نفت خود از ایران شده است. چین، کره جنوبی و ژاپن نیز طی ماه های اخیر واردات نفت خود از ایران را کاهش داده اند.

منابع مطلع دولت آمریکا اعلام کردند: همه کشورها شامل چین، هند، کره جنوبی، ترکیه و سنگاپور از تحریم های نفتی آمریکا بر ضد ایران معاف خواهند شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 532

به "احتمال معافیت چین و هند از تحریم های نفتی آمریکا بر ضد ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال معافیت چین و هند از تحریم های نفتی آمریکا بر ضد ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید