ارتش الجزائر از خنثی سازی توطئه ای خطرناک در سال 2019 اطلاع داد

به گزارش مجله استخدام جدید، رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر اعلام نمود که این کشور در سال 2019 توطئه خطرناکی علیه نهادهای دولتی را خنثی کرد.

ارتش الجزائر از خنثی سازی توطئه ای خطرناک در سال 2019 اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعید شنقریحه رئیس جدید ستاد مشترک ارتش الجزائر روز دوشنبه (دیروز) بیان کرد که اخیرا ارتش در کنار ملت مرحله حساسی را که در آن کشور با توطئه خطرناکی روبرو بود، پشت سر گذاشت.

شنقریحه در نشست با اعضای وزارت دفاع و فرماندهی کل ارتش الجزائر گفت که هدف از این توطئه ضربه زدن به ثبات الجزائر، تضعیف ارکان دولت و راهنمایی کشور به سمت باتلاق هرج و مرج و خشونت بود.

به نوشته روزنامه الخبر الجزائر، شنقریحه اضافه کرد که فرماندهی کل ارتش خطرات این توطئه را درک و این مرحله را با درایت و صبر مدیریت کرد بی آنکه قطره خونی از کسی ریخته گردد و نهادهای دولتی را همراهی نموده و بر باقی ماندن آن ها در سایه مشروعیت قانونی و مقابله با هر گونه تلاشی برای آسیب رساندن به وحدت ملی پافشاری کرد.

به نظر می رسد که اشاره شنقریحه به درخواست های معترضان در الجزائر مبنی بر تشکیل دولت انتقالی به منظور خاتمه دادن به نظام این کشور باشد که از زمان استقلال الجزائر از فرانسه در سال 1962 به وجود آمده است.

رئیس جدید ستاد مشترک ارتش الجزائر همچنین با اشاره به اینکه ارتش این کشور در کنار نهادهای امنیتی در برگزاری پیروز، آزاد و شفاف انتخابات ریاست جمهوری سهیم بود، اضافه کرد: تأکید می کنم که ما به عنوان یک سرباز در خدمت کشور باقی خواهیم ماند و هرگز تحت هیچ شرایطی دست از تعهدات قانونی خود برنخواهیم داشت و همچنان در کمین دشمنان وطن و کسانی که به دنبال آسیب رساندن به حاکمیت ملی هستند، باقی خواهیم ماند.

الجزائر از سال گذشته شاهد اعتراضات مردمی بود که در نهایت به برکناری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق این کشور منجر شد و با وجود مخالفت های مردمی با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سایه وجود عناصر بوتفلیقه در رأس قدرت، اما ارتش بر برگزاری این انتخابات پافشاری کرد و در نهایت این انتخابات در روز 12 دسامبر(21 آذر) برگزار گردید و طی آن عبدالمجید تبون نخست وزیر پیشین الجزائر پیروز شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 704

به "ارتش الجزائر از خنثی سازی توطئه ای خطرناک در سال 2019 اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش الجزائر از خنثی سازی توطئه ای خطرناک در سال 2019 اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید