ارتش پاکستان برنامه حفاظتی از طرح سی پک را تشدید می نماید

به گزارش مجله استخدام جدید، تهران - خبرنگاران - سخنگوی ارتش پاکستان با اشاره به افزایش نیروهای ویژه در ایالت بلوچستان از برنامه های جدید این ارتش برای تشدید حفاظت از کریدور مالی چین و پاکستان موسوم به سی پک اطلاع داد.

ارتش پاکستان برنامه حفاظتی از طرح سی پک را تشدید می نماید

به گزارش روزنامه گلف نیوز، آصف غفور در مصاحبه با خبرنگاران چینی گفت، کریدور 50 میلیارد دلاری مالی چین و پاکستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین علت پاکستان به دنبال افزایش و بهبود وضعیت امنیتی ایالت بلوچستان است.

کریدور مالی چین و پاکستان معروف به سی پک بخش کوچکی از طرح بزرگ یک جاده یک کمربند است که چین بدنبال اجرای آن است و در آن چین به وسیله مسیرهای حمل و نقل به پاکستان متصل می گردد و از آن طریق به نوعی با احیای راه ابریشم را طریق ایران به اروپا خواهد رسید.

غفور در ادامه مصاحبه خود اضافه کرد، گوادر امروزه نسبت به دو سال گذشته بسیار تغییر نموده است و در آینده نیز قابل رقابت با دیگر بنادر کشورهای توسعه یافته دنیا خواهد بود.

بندر گوادر به عنوان نقطه کانونی کریدور مالی سی پک شناخته می گردد و در حال حاضر بسیاری از کارگران چینی و پاکستانی در آن مشغول به کار هستند.

سخنگوی ارتش توضیح داد، پاکستان حداکثر کوشش خود برای ایجاد محیطی مناسب برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می نماید، زیرا برای ما بسیار مهم است که سرمایه گذاران فعالیت های تجاری خود را در امنیت و ثبات انجام دهند.

در ماه مارس امسال نیز شنیده شد که دولت چین نیروی امنیتی به استان سند پاکستان اعزام نموده است. استان سند در 90 کیلومتری مرز مشترک هند و پاکستان واقع شده است.

یاد آور می گردد سخنگوی ارتش پاکستان در حالی از تشدید امنیت کریدور مالی سی پک سخن می گوید که اخیراً ارتش آزاد بلوچستان با حمله به یک هتل لوکس در شهر بندر گوادر هشت نفر از جمله سربازان ناوگان دریایی پاکستان را به قتل رساند.

آساق**9473**1104**

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 195

به "ارتش پاکستان برنامه حفاظتی از طرح سی پک را تشدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش پاکستان برنامه حفاظتی از طرح سی پک را تشدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید