اعتراضات مسلمانان هندی به دهلی نو رسید؛ استقرار هزاران نظامی در خیابان ها

به گزارش مجله استخدام جدید، اعتراض مسلمانان هندی به تصویب لایحه تبعیض مذهبی خاتمه به پایتخت هند نیز رسید و هزاران نظامی در خیابان های دهلی نو مستقر شدند.

اعتراضات مسلمانان هندی به دهلی نو رسید؛ استقرار هزاران نظامی در خیابان ها

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ملت تایمز، در پی افزایش اعتراضات مردمی نسبت به تصویب لایحه تبعیض مذهبی که مسلمانان را هدف قرار گرفته است هزاران نفر در پایتخت هند به خیابان ها آمده و علیه دولت دهلی نو شعار دادند.

مسلمانان معترض ضمن محکوم کردن این قانون خواهان لغو فوری قانونی شدند که به موجب آن تمام مهاجران خارجی به شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می نمایند.

با توجه به حضور گسترده معترضین در خیابان های دهلی نو، دولت هند مجبور به قطع سیگنال تلفن همراه و اینترنت در پایتخت شده است.

طبق اعلام رسانه های هندی دولت تجمعات مردمی را ممنوع اعلام نموده و از نظامیان این کشور خواسته است با معترضین برخورد نمایند.

گفته می گردد حداقل 10 دسته بزرگ نظامی که از هزاران نیرو تشکیل می شوند در خیابان های دهلی نو مستقر شده اند تا اجتماعات اعتراضی را متفرق نمایند.

این در حالی است که سیگنال تلفن همراه و اینترنت در شهرهای شمالی هند و به خصوص ایالت آسام نیز قطع شده است.

اخیرا حمله نظامیان هندی به دانشجویان مسلمان نیز خبرساز شده بود و بسیاری از چهره های سیاسی و هنری هند این اقدام را محکوم نموده بودند.

احزاب اپوزیسیون نیز از دولت دهلی نو خواسته اند قانون مذکور را لغو نموده و به مسلمانان حقوق برابر با دیگر اقلیت های مذهبی بدهد.

این در حالی است که هند حدود 200 میلیون نفر مسلمان دارد ولی اخیرا سیاست های دولت برای به حاشیه کشیدن مسلمانان افزایش یافته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 613

به "اعتراضات مسلمانان هندی به دهلی نو رسید؛ استقرار هزاران نظامی در خیابان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات مسلمانان هندی به دهلی نو رسید؛ استقرار هزاران نظامی در خیابان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید