اعلام جزئیات دریافت مالیات از خانه های 150 متر به بالا

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران، محمود علیزاده در تبادل نظر با شبکه خبر درباره اجرای مالیات بر خانه های خالی از تابستان سال جاری، گفت: قانون اخذ مالیات از خانه های خالی براساس قانون اصلاح قانون مالیات های مستقیم در سال 94 در دستور کار نهاده شد و از سال 95 لازم الاجرا بود. اما برای اخذ این مالیات احتیاج به تهیه سامانه اسکان و املاک برای شناسایی خانه های خالی بود که این سامانه را وزارت راه و شهرسازی باید طراحی و راه اندازی می کرد.

اعلام جزئیات دریافت مالیات از خانه های 150 متر به بالا

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: اخیرا بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی سامانه اسکان و املاک آماده شده و قرار است در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. این سامانه بر اساس دیتاها و اطلاعاتی که در آن قرار داده شده، به شناسایی خانه های خالی از سکنه می پردازد و بر اساس ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم، در صورتی که واحد مسکونی بیش از یک سال خالی از سکنه باشد، مشمول این مالیات قرار می گیرد.

وی گفت: این قانون از سال 95 باید اجرا می شد بنابراین هر واحد مسکونی که از سال 95 خالی از سکنه بوده، در سال اول مشمول مالیات نیست و از سال دوم به بعد به آن مالیات تعلق می گیرد و تا زمانی که خالی بماند مالیات از این واحد مسکونی اخذ خواهد شد.

به گفته معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی، علاوه بر خانه های خالی مذکور در سامانه اسکان و املاک، این سازمان به آنالیز فیزیکی و میدانی از واحدهای نامبرده شده در این سامانه می پردازد و پس از شناسایی واحدهای خالی، در صورتی که بیش از یک سال خالی مانده باشد به آن مالیات تعلق می گیرد.

علیزاده گفت: به موجب قانون مالیات های مستقیم، مالیات خانه های خالی معادل 20 درصد مالیات بر اجاره است و به خانه های با متراژ 150 متر به بالا تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: این قانون مشوقی برای ورود واحدهای خالی به بازار اجاره خواهد بود.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1079

به "اعلام جزئیات دریافت مالیات از خانه های 150 متر به بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جزئیات دریافت مالیات از خانه های 150 متر به بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید