انتشار نتایج دو واکسن چین برای نخستین بار

به گزارش مجله استخدام جدید، مجله معتبر جاما نوشت: دو واکسن کووید 19 که توسط شرکت سینوفارم چین تولید شده است، بیش از 72 درصد در آزمایشات بالینی فاز 3 اثربخشی نشان داده اند.

انتشار نتایج دو واکسن چین برای نخستین بار

به گزارش خبرنگاران، بر اساس مطالعه ای که روز چهارشنبه در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شد، دو واکسن کووید 19 که توسط شرکت سینوفارم چین تولید شده است، بیش از 72 درصد در آزمایشات بالینی فاز 3 اثربخشی نشان داده اند.

دو واکسن غیرفعال، ساخته شده توسط موسسه تولیدات بیولوژیک ووهان، یکی از موسسات زیر مجموعه شرکت داروسازی سینوفارم و موسسه محصولات بیولوژیکی پکن، به ترتیب در مقایسه با علائم کووید 19، اثر 72.8 و 78.1 درصد را نشان دادند.

گروه ملی Biotec چین (CNBG) در بیانیه ای گفت، این اولین نتایج مطالعه فاز 3 منتشر شده در زمینه واکسن های کووید 19 غیرفعال است.

طبق این مطالعه، بیش از 40 هزار نفر در امارات متحده عربی و بحرین از 18 سال به بالا بدون سابقه شناخته شده کوید 19 در این آزمایشات شرکت کرده اند و روش واکسیناسیون تزریق عضلانی دو دز واکسن به فاصله 21 روز بوده است.

در این مطالعه آمده است، چهارده روز پس از تلقیح، همه گیرنده های واکسن عناصر آنتی بادی بالایی تولید کرده و میزان تبدیل آنتی بادی های خنثی کننده بیش از 99 درصد در هر دو گروه واکسن بود که نشان دهنده پاسخ های ایمنی قوی ناشی از دو واکسن است.

این مطالعه اشاره کرد، این آزمایشات هنوز در خارج از کشور چین ادامه دارد و اثر طولانی مدت دو واکسن چینی برای پیشگیری از کووید 19 نیاز به ارزیابی بیشتری دارد.

چین چندین واکسن کووید 19 ساخته دارد که تحت آزمایشات بالینی در اواخر مرحله قرار دارند و این مطالعه برای اولین بار نتایج آزمایش فاز 3 این واکسن ها را منتشر کرده است.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1728

به "انتشار نتایج دو واکسن چین برای نخستین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار نتایج دو واکسن چین برای نخستین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید