با رایانه خود کرونا را شکست دهید ، یاری به درمان یک بیماری همه گیر جهانی

به گزارش مجله استخدام جدید، شبکه جهانی IBM میزبان پروژه تحقیقاتی اسکریپیس است که می تواند با یاری کاربران ترکیبات شیمیایی موثر برای مبارزه با کووید-19 را نمایش دهد.

با رایانه خود کرونا را شکست دهید ، یاری به درمان یک بیماری همه گیر جهانی

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، با یک همکاری بین IBM و موسسه پژوهشی اسکریپس، هر فردی در دنیا، با یک کامپیوتر شخصی، لب تاپ و اتصال به اینترنت می تواند به دانشمندان برای جستجوی ترکیبات شیمیایی که ممکن است در مقابله با کووید-19 موثر باشد، یاری کند. برای انجام این کار، داوطلبان تجربه های مجازی برای شناسایی ترکیبات شیمیایی؛ از جمله ترکیباتی که در دارو ها وجود دارند، انجام دادند. ترکیباتی که نوید درمان کووید-19 را می دهند.

پروژه فوق توسط موسسه پژوهشی اسکریپس طراحی و مدیریت شده و در شبکه جامعه دنیای IBM برگزار خواهد شد. این پروژه یک منبع قابل اطمینان و رایگان را برای دانشمندان فراهم می نماید. این برنامه عملیات مختلفی را بدون اینکه سیستم کابران را کُند کند، انجام می دهد. برنامه وظایف محاسباتی را انجام داده و نتایج آن ها را به دانشمندان برمی گرداند. برای شرکت در این برنامه، داوطلب نیازی به فناوری خاصی ندارد و این فرآیند اتوماتیک و ایمن است. طی این فرآیند اطلاعات شخص به اشتراک گذاشته نمی شوند و نرم افزار نمی تواند به فایل های شخصی و کاری دسترسی پیدا کند.

این پروژه که OpenPandemics - COVID-19 نام دارد با استفاده از هزاران دستگاه محاسباتی نیروبخشی شده و قادر است صد ها میلیون محاسبه موردنیاز برای شبیه سازی را انجام دهد.

این موضوع بطور بالقوه می تواند کشف دارو یا فرایند های تجدید دارو را سرعت دهد. فرایند های قدیمی که در آزمایشگاه های سنتی انجام می شوند، سرعت پایین تری دارند. تمام داده های فراوری شده با این پروژه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

استفانو فورلی، استادیار دپارتمان زیست شناسی ساختاری و محاسباتی در موسسه پژوهشی اسکریپس گفت: موسسه پژوهشی اسکریپس مفتخر است که IBM میزبان پروژه ما در شبکه جامعه دنیای است. استفاده از نیرو های فرایند های غیرکاربردی هزاران کامپیوتر، مقدار باورنکردنی از نیروی محاسباتی را برای نمایش میلیون ها ترکیب شیمیایی در اختیار ما قرار می دهد. کار مشترک با داوطلبان در سراسر دنیا سرعت دادن به تحقیقات ما و کشف دارو های جدید برای تهدیدات بیولوژیکی مانند کووید-19 و عوامل بیماری زای آینده را نوید می دهد.

در حال حاضر موسسه پژوهشی اسکریپس بر پروژه کووید-19 تمرکز نموده و میخواهد تا ابزار ها و روش هایی که به کشف سریع پروژه های دارویی یاری می نمایند، توسعه دهد.

گیلرمو میراندا رئیس فعالیت های اجتماعی در شرکت IBM گفت: شبکه جامعه دنیای IBM منبعی است که نه تنها دانشمندان را قادر می سازد تا کار های مهمی را در مقیاس عظیم تسریع نمایند، بلکه هنگامی که داوطلبان با دیگران در سراسر دنیا ارتباط برقرار می نمایند، به آن ها احساس قدرت می بخشد. در دوره ای که انزوای اجتماعی وجود دارد، این حس هدف داشتن و بهم پیوستن بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1022

به "با رایانه خود کرونا را شکست دهید ، یاری به درمان یک بیماری همه گیر جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با رایانه خود کرونا را شکست دهید ، یاری به درمان یک بیماری همه گیر جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید