برانکو ایوانکوویچ: رفتاری که با قهرمان ایران و نایب قهرمان آسیا می گردد شرم آور است، همه کوشش شان را می نمایند که مبادا دوباره قهرمان شویم!

به گزارش مجله استخدام جدید، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد رفتاری که با تیم او، قهرمان دو فصل اخیر فوتبال ایران صورت می گیرد، شرم آور است.

برانکو ایوانکوویچ: رفتاری که با قهرمان ایران و نایب قهرمان آسیا می گردد شرم آور است، همه کوشش شان را می نمایند که مبادا دوباره قهرمان شویم!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران ، برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل ذوب آهن اصفهان گفت: به بازیکنانم بابت این پیروزی تبریک می گویم، بردی بسیار مهم بود، همین طور به طرفداران مان هم تبریک می گویم که با تشویق شان ما را به سمت کسب یک برد دیگر راهنمایی کردند تا بتوانیم تا خاتمه نیم فصل بیشترین امتیازات را جمع کنیم.

بازیکنانم شخصیت و خصوصیات یک تیم برنده و قهرمان را نشان دادند وی با تمجید از بازیکنانش اضافه نمود: به طور خاص به آنها تبریک می گویم که بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا، از چهار بازی سه برد کسب کردیم و یک مساوی گرفتیم که از نظر روحی روانی کار بسیار سختی بود. بازیکنانم شخصیت و خصوصیات یک تیم برنده و قهرمان را نشان دادند.

رفتاری که با قهرمان 2 دوره لیگ ایران و نایب قهرمان آسیا می گردد شرم آور است سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به صحبت های مدیر روابط عمومی باشگاه و مدیر رسانه ای این تیم که به عملکرد داوران در این فصل اعتراض کرد، گفت: پندار خمارلو نشست خبری را با صحبت هایی آغاز کرد که شاید خوب نبود که این صحبت ها انجام گردد، اما این صحبت ها مربوط به داوران است. واقعاً شرم آور است رفتاری که با قهرمان دو دوره لیگ ایران و نایب قهرمان آسیا می گردد. با تیمی که فینالیست لیگ قهرمانان آسیا بوده و این همه طرفدار دارد، نمی توانیم یک داوری عادی و معمولی چه در خانه و چه در خارج از خانه داشته باشیم. همان طور که آقای خمارلو گفتند، یک نامه بفرستند که شما حق ندارید قهرمان شوید و ما هم نمی شویم. خیلی راحت و آرام بازی ها را انجام می دهیم تا لیگ تمام گردد.

نمی دانم کمال چرا کارت زرد گرفت! به سه برد و یک مساوی تیم تان پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا اشاره کردید که از نظر روانی کار بسیار سختی بوده، اما موضوع بااهمیت تر راحت کارت دریافت بازیکنان پرسپولیس است که باعث محرومیت های پی درپی آنها می گردد. آیا در این خصوص با بازیکنان تان صحبت نموده اید تا از نظر روانی شرایط بهتری پیدا نمایند و راحت کارت نگیرند؟، برانکو در واکنش به این پرسش گفت: بله، صحبت کردن در این باره راحت است. طبیعتاً شما حق دارید. من در جلسه قبل از بازی در بیش از نیمی از وقت جلسه فنی مان درباره داوری صحبت کردم، این که چه انتظاری می توان داشت و چه چیزی در انتظارمان است. تجربه های بسیار بدی از داوری های بازی با ذوب آهن داشتیم، اما نمی دانم واقعاً کمال چرا کارت زرد گرفت! حرکت او یک دوئل با بازیکن حریف بود که به هم برخورد کردند.

فکر می نمایند چیزی از داوری نمی دانیم، چرا ما را احمق فرض می نمایند؟! سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این مسئله که کامیابی نیا به دلیل اعتراض به داوری کارت زرد گرفت، توضیح داد: خیر، او اعتراض نکرد، به دلیل برخوردی که داشتند، کارت زرد گرفت. بازیکن حریف روی زمین آغاز به غلت زدن کرد و داور هم سریع کارت زرد داد. شما که نمی توانید همه بازیکنان را در هر شرایطی کنترل کنید. آنها جوان هستند و روی بی عدالتی حساسند. چرا گل ما را مقابل ماشین سازی قبول نکردند؟ چرا روی گل آفساید سایپا سوت نزدند؟ حالا بقیه اشتباهات را نمی گویم. اینجا داور دو خطا در دقایق آخر نمی گیرد، اجازه می دهد توپ اوت گردد، کرنر گردد و فکر می نماید ما چیزی از داوری نمی فهمیم. ما مربیان داوران بسیار بهتری هستیم، چون هر روز در زمین هستیم و من هر روز در تمرین داوری می کنم. هم داوری خوب می کنم و هم به عمد داوری بد می کنم، چرا ما را احمق فرض می نمایند؟!

همه کوشش شان را می نمایند که مبادا ما دوباره قهرمان شویم! برانکو در پاسخ به این سؤال که انتظار داشتیم شما را بعد از یک برد شیرین خوشحال ببینیم، اما بسیار عصبانی هستید و آیا این عصبانیت فقط به دلیل مسائل داوری است؟، گفت: این روند داوری تقریباً چهار سال و از زمانی که من آمدم، بوده و ادامه دارد. داوری ها را در تلویزیون هم بررسی می نمایند و چند ماه پیش طبق آمار باشگاهی که از داوری بیشترین ضربه را خورده بود، پرسپولیس است. آیا ما تا به حال یاریی از داوران خواسته ایم؟ شما دیده اید که آیا رئال مادرید، بارسلونا و... در لیگ خودشان بیشتر از همه لطمه بخورند؟ حداقل این حق را داریم که به ما احترام بگزارند. دو بار پشت سر هم قهرمان ایران شده ایم، دو بار قهرمان سوپرجام شدیم و همه کوشش شان را می نمایند که مبادا ما دوباره قهرمان شویم، اما ما قهرمان خواهیم بود.

وقتی بازیکنانم هرروز با بی عدالتی روبه رو می شوند، چطور می توانم آرام باشم؟ وی درباره اینکه پرسپولیس در این چند سال با مدیریت او موفق شده است و اگر در شرایط فعلی دژ محکمی به اسم برانکو به هم بریزد تیمش هم قطعاً به هم خواهد ریخت، گفت: من باید از بازیکنانم حمایت و دفاع کنم. من هر روز با بازیکنانم هستم. آنها هر روز با بی عدالتی روبه رو می شوند. چطور می توانم آرام باشم؟ باید هر روز دست روی شانه آنها بگذارم و بگویم ببخشید؟ بگویم حالا نشد، ببخشید!، خب، اینها را نمی توان دید، اگر سردبیر شما هر روز اذیت تان کند، زیر گوش تان بزند، تحقیرتان کند، تحمل می کنید؟ یا بیاید نصف مقاله شما را خط بزند، بگوید این خوب نیست و هیچ چیز حالی تان نیست.، آن روز می خواهم ببینم که تحمل شما چقدر است. منظور من با شما نیست و سوءتفاهم نگردد، این را فقط مثال زدم، ببخشید!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه به داوری اعتراض زیادی می نماید و آیا حاضر است خودش کلاس داوری بگذارد، گفت: چرا شما متوجه نمی شوید؟! من فوق لیسانس دانشکده تربیت بدنی را دارم. گرایشم فوتبال بوده است. دو سال دوره مربیگری حرفه ای را گذراندم. پرولایسنس یوفا را دارم و در همه اینها قانون و مقررات فوتبال گنجانده شده است. 13 فصل هم فوتبال بازی کردم و 30 سال است مربی هستم. هر روز هم در زمین هستم. چطور آنها می توانند از من بهتر داوری نمایند؟! نه من، از علی دایی چطور می توانند بهتر داوری نمایند؟ چطور می گردد جلوی یاری داور توپ بیرون می رود، اوت ما را می گیرد، اما داور وسط می آید تصمیم یاریش را رد می نماید و به سود آنها سوت می زند.

داور فقط خودش را گول زد، کامیابی نیا با کارت زردی که گرفت محروم نمی گردد! برانکو در واکنش به این موضوع که چرا علیرضا منصوریان نسبت به داوری اعتراضی نداشت و می گفت داوری بسیار خوب بوده است، گفت: بله، خوب بود، چون برای آنها خوب بود. برای آنها عالی بود. من حاضرم امضا کنم و رضایت بدهم همیشه آن طور که برای ذوب آهن سوت زدند، برای ما قضاوت نمایند یا همان طور که برای سپاهان داوری می گردد. داور فقط خودش را گول زد، کمال کامیابی نیا بازی قبلی محروم بود و با این کارت محروم نمی گردد!

هم آماری و هم بصری از همه حریفان مان بهتر بوده ایم وی درباره اینکه تیمش شاداب نبود و بردهای خفیفی را کسب نموده است و شاید طرفداران از این نوع بازی راضی نباشند، گفت: ما در نیمه اول باید بازی را تمام می کردیم، زمانی که پنج شش فرصت عالی برای گلزنی داشتیم. البته ذوب آهن وضعیتش بسیار بهتر از آن جایگاهی است که در جدول دارد. طبیعی است اگر گل دوم یا سوم را می زدیم، قضیه فرق می کرد. در نتیجه یک بر صفر باز هم امکان این وجود دارد کاری از پیش ببرید و نتیجه را بهتر کنید. با این حال عدم اطمینان یا عدم دقت باعث این اتفاقات می گردد، هرچند ما از موقعیت های زیادی که داشتیم، استفاده نکردیم. من با نظر شما موافقم، اما این را باید بدانیم این بیستمین بازی ما در این فصل بود. بیشترین بازی ها را ما انجام دادیم و به جرأت می گویم که عملاً از همه حریفان مان بهتر بودیم، هم آماری و هم بصری، حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم بهتر بودیم. 10 دقیقه مقابل کاشیما بدشانسی داشتیم، اما در مجموع بهتر از آنها بودیم. اگر آنجا هم یک مقدار تمرکز داشتیم، وضعیت مان بهتر می شد. انتقادی که کردید درست است و وظیفه خودم می دانم که با کار کردن بهتر و بهتر شویم. دیدید که امروز از احسان حسینی برای اولین بار رونمایی شد، محمدامین اسدی بازی کرد و سعید حسین پور فرصت بازی داشت. اینها بازیکنان جوانی هستند که دنبال فرصت و فضا برای بازی خودشان هستند.

خیلی پنالتی ها عمدی یا غیرعمدی اتفاق می افتد و نمی دانم عواقب آن چیست پس از خاتمه نشست خبری یکی از خبرنگاران به برانکو گفت با صحبت هایی که انجام دادید فکر نمی کنید محروم شوید، چراکه عملاً گفتید داوری ها به سود سپاهان است و با صحبت هایی که انجام دادید جریان سازی کردید؟ که سرمربی پرسپولیس هم در پاسخ به این خبرنگار گفت: من چیز خاصی نگفتم و فقط گفتم سپاهان را می بریم، چون ما تجربه بدی با داوری داریم. مگر چیز عجیبی است؟ به همین دلیل گفتم. یک بازی نشان بدهید که اوتی را که نبوده داوران به نفع ما گرفته باشند. نمی خواهم بگویم که علیپور را در 18قدم زدند و لِه کردند، مهم نیست که عمدی یا غیرعمدی، اما او را زدند. بالاخره خیلی پنالتی ها عمدی یا غیرعمدی اتفاق می افتد و نمی دانم عواقب آن چیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 96

به "برانکو ایوانکوویچ: رفتاری که با قهرمان ایران و نایب قهرمان آسیا می گردد شرم آور است، همه کوشش شان را می نمایند که مبادا دوباره قهرمان شویم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو ایوانکوویچ: رفتاری که با قهرمان ایران و نایب قهرمان آسیا می گردد شرم آور است، همه کوشش شان را می نمایند که مبادا دوباره قهرمان شویم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید