آنالیز توافقنامه ترکیه - لیبی در نشست اتحادیه اروپا

به گزارش مجله استخدام جدید، وزیر خارجه فرانسه از آنالیز توافقنامه اخیر ترکیه - لیبی در نشست سیاست خارجی اتحادیه اروپا اطلاع داد.

آنالیز توافقنامه ترکیه - لیبی در نشست اتحادیه اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، توافقنامه همکاری های نفتی - امنیتی و حاکمیت مناطق دریایی که در سفر اخیر رئیس دولت وفاق ملی لیبی به ترکیه با مقامات آنکارا به امضاء رسید همچنان با واکنش منفی بعضی کشورهای اروپایی از جمله یونان و فرانسه روبروست. مقامات آتن در راستای افزایش فشار بر آنکارا و طرابلس از پاریس خواسته اند، توافقنامه مزبور را در نشست اتحادیه مطرح کند. این در حالی است که ترکیه و لیبی بر اجرای این توافقنامه تاکید دارند.

وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: ژان ایو لودریان وزیر خارجه این کشور در نشست سیاست خارجی اتحادیه اروپا که فردا در بروکسل برگزار می گردد، موضوع توافقنامه اخیر ترکیه و آنکارا را مطرح می نماید تا شرکت نمایندگان در این نشست در مورد مسائل مربوط به توافقنامه مزبور بحث و گفت وگو نمایند.

به نوشته تارنمای الوسط لیبیا وزارت خارجه مصر هفته گذشته خاطرنشان کرد: وزیران خارجه مصر و فرانسه بر این نکته اتفاق نظردارند، توافقنامه اخیر آنکارا - طرابلس فاقد مآغازیت است.

شرق دریای مدیترانه دارای منابع نفت و گاز است و عدم ترسیم مرزهایی دریایی دربین کشورهای ساحلی سبب شده است تا این کشورها با یکدیگر اختلاف پیدا نمایند.

ترکیه اعلام نموده است با وجود اعتراضات بعضی کشورهای اروپایی و عربی، به اجرایی تواقفنامه اش با طرابلس پایبند است و به محض اینکه مجلس های دو کشور آن را تصویب کند، عملیات اکتشاف نفت و گاز را در شرق دریای مدیترانه آغاز خواهد نمود.

مجلس ترکیه اواخر هفته گذشته توافقنامه آنکارا طرابلس را تصویب کرد و نمایندگان مجلس لیبی که در طرابلس حضور دارند، دیروز با انتشار بیانیه ای از این توافقنامه حمایت نموده اند.

چند ماه قبل گروهی از نمایندگان مجلس لیبی در اعتراض به سکوت معنادار این مجلس در قبال حمله به طرابلس و ناکارامدی مجلس مزبور در انتها دادن به این جنگ، از مجلس لیبی جدا شدند و در طرابلس مجلس دیگری تشکیل دادند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 546

به "آنالیز توافقنامه ترکیه - لیبی در نشست اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز توافقنامه ترکیه - لیبی در نشست اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید