برگزاری مصاف انتخابی برای کشتیگیران المپیکی قطعی است

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران، پس از اینکه اتحادیه جهانی کشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم استقبال برخی از کشورها تصمیم بر لغو رقابتهای جهانی 2020 صربستان گرفت، نتایج پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان نیز در هاله ای از ابهام فرو رفت.

برگزاری مصاف انتخابی برای کشتیگیران المپیکی قطعی است

نفرات برتر این رقابتها که با امید و انگیزه فراوان توانسته بودند پس از پیروزی بر رقبا، دوبنده تیم ملی را از آن خود کنند، با لغو رقابتهای جهانی با اما و اگرهای فراوانی همراه شدند. آزاد و فرنگی کاران برتر رقابتهای انتخابی این دغدغه را دارند که آیا فزونی آنها در پیکارهای انتخابی همچنان برای اعزام به رویدادهای پیش رو از جمله قهرمانی آسیا و حتی المپیک، معتبر و تأثیرگذار خواهد بود یا خیر؟

هرچند برخی از اعضای کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان بارها به این نکته اشاره کردند که تلاش و موفقیت نفرات برتر انتخابی به هیچ عنوان نادیده گرفته نمی شود و این نفرات در اولویت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا هستند، اما انگار داستان حضور در بازی های المپیک کاملاً متفاوت است.

اعضای کادر فنی تیم های ملی کشتی معتقدند، فرایند انتخاب ملی پوشان اعزامی به رقابتهای کسب سهمیه المپیک و سپس بازی های المپیک 2021 توکیو، کاملاً مستثنی و متفاوت است و مدعیان کسب دوبنده تیم ملی برای حضور در المپیک باید حتماً در مصاف انتخابی حضور یابند.

اظهارات اخیر محسن کاوه مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد هم گواه این موضوع است، چراکه وی صراحتاً اعلام کرده مسابقات انتخابی که روز 15 آبان ماه، شاهد برگزاری آن بودیم با توجه به برنامه های مدون کادر فنی، فقط با هدف گزینش مسافران اعزامی به مسابقات جهانی 2020 صربستان برگزار گشت.

به گفته مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد قطعاً برای انتخاب نفرات اعزامی به المپیک 2021 توکیو، یک دوره مسابقات انتخابی در نظر گرفته خواهد شد تا مسافران این آوردگاه بزرگ جهانی از این طریق معین و انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات قهرمانی کشتی آسیا طی روزهای 28 بهمن تا سوم اسفندماه به میزبانی شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد. همچنین پیکارهای گزینشی المپیک نیز طی فروردین و اردیبهشت سال آینده برگزار می شود که کشتی ایران باید برای کسب 6 سهمیه باقیمانده در کشتی آزاد و فرنگی در این میادین حضور یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1430

به "برگزاری مصاف انتخابی برای کشتیگیران المپیکی قطعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مصاف انتخابی برای کشتیگیران المپیکی قطعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید