بیش از 250 استارت اپ حوزه آنلاین در پویش کروناپلاس ثبت نام کردند، سلامت آنلاین صدرنشین مشارکت

به گزارش مجله استخدام جدید، دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی از ثبت نام بیش از 250 استارتاپ حوزه آنلاین در پویش کرونا پلاس اطلاع داد.

بیش از 250 استارت اپ حوزه آنلاین در پویش کروناپلاس ثبت نام کردند، سلامت آنلاین صدرنشین مشارکت

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور؛ بحران کرونا توانمندی زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور را به رخ کشید. آن هم زمانی که فعالان این زیست بوم با شیوع بیماری و در کنار ایثارگری و خدمات درخشان کادر درمانی و در پاسخ به فراخوان معاونت علمی دست به کار شدند و بسیاری از تجهیزات و محصولات پیشگیری، درمان و مقابله با این بیماری را با برند ایران ساخت در اختیار مردم و جامعه قرار دادند. این گام نخست بود.

در گام بعدی پویش کرونا پلاس ویژه کسب و کار های آنلاین و استارتاپ ها راه اندازی شد تا از سایر ظرفیت های این زیست بوم نیز برای روبرو و مقابله با بیماری کرونا بهره مند شویم.

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی از مشارکت 50 درصدی فعالان حوزه سلامت آنلاین در پویش کرونا پلاس اطلاع داد و گفت: فعالان زیست بوم آنلاین و دیجیتال استقبال خوبی برای حضور در پویش کرونا پلاس داشته اند تا از ظرفیت های این حوزه برای مبارزه با کرونا و شعار در خانه بمانیم بهره بریم.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در مورد فرایند پیشرفت کار در پویش کرونا پلاس گفت: این پویش به نوعی بسته حمایتی معاونت علمی و فناوری از استارتاپ های حوزه آنلاین، دیجیتال و مجازی است تا شاهد گسترش خدمات آنلاین و موفقیت ها در این حوزه ها و نقش آفرینی استارتاپ ها باشیم.

کرمی ادامه داد: بر اساس این پویش استارتاپ های فعال در 9 حوزه آموزش آنلاین، حمل و نقل آنلاین، سلامت آنلاین، ورزش آنلاین، سرگرمی و توریسم آنلاین، فراوری محتوای آنلاین، نوآوری اجتماعی، فروشگاه های آنلاین و ایده و ابتکارات فراخوان و مورد حمایت قرار می گیرند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری آماری از ثبت نام استارتاپ ها در این پویش ارائه داد و بیان نمود: با شروع این پویش و در کمتر از یک هفته استارتاپ های مد نظر پای کار آمدند و تا 28 فروردین ماه بیش از 250 استارتاپ در پویش ثبت نام کردند. در این میان شاهد مشارکت 50 درصدی فعالان حوزه سلامت آنلاین به عنوان پیشتازان این پویش بودیم. بیش از 120 شرکت کننده در این بخش شرکت و متقاضی شدند.

کرمی همچنین اضافه نمود: همچنین فعالان حوزه فروشگاه های آنلاین و مسئولیت اجتماعی با ثبت 17 درصدی مشارکت در صندلی دوم ثبت نام ها قرار دارند. رتبه سوم مشارکت هم مربوط به حوزه آموزش آنلاین با 11 درصد است. حوزه های نوآوری اجتماعی، فراوری محتوای آنلاین، ایده ابتکارات، ورزش آنلاین، حمل و نقل آنلاین و سرگرمی و توریسم آنلاین نیز در صندلی های بعدی قرار دارند.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی درباره ثبت نام شرکت کنندگان بر اساس نوع شرکت نیز گفت: شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها شرکت های خلاق همگی در لیست متقاضیان قرار دارند تا با استفاده از ظرفیت های آنان شاهد رونق فعالیت های این حوزه در خدمت رسانی بیشتر و بهتر به مردم و جامعه باشیم.

کرمی همچنین اضافه نمود: از نظر پراکندگی جغرافیایی نیز شاهد توزیع خوبی هستیم و درخواست ها از استان های مختلف کشور ثبت شده است. بر اساس آمار تهران و آذربایجان غربی بیشترین درخواست ها را داشتند. پس از آن فعالان در کردستان، خراسان رضوی، گلستان، اصفهان، سمنان، قزوین، قم، سیستان و بلوچستان، لرستان، کرمانشاه قرار دارند.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی با بیان اینکه بیشتر درخواست های حمایتی برای اطلاع رسانی و تبلیغات تلویزیونی است، گفت: پس از تبلیغات تلویزیونی، بیشترین درخواست حمایتی مربوط به حمایت های اقتصادی است. حمایت های زیرساختی، دیجیتال مارکتینگ، یاری به برطرف موانع و دریافت مجوز از مراجع مرتبط در رتبه های بعدی هستند.

کرمی اضافه نمود: کمیته آنالیز شامل ستاد هوشمندسازی و اقتصاد دیجیتال و ستاد فناوری های نرم از هفته اول پس از فراخوان نسبت به آنالیز طرح ها و موضوعات رسیده کار ارزیابی و رسیدگی را شروع کردند و جلسات آنالیز ادامه دارد هرچند هنوز امکان ثبت نام و شرکت در پویش برای شرکت ها و استارتاپ های متقاضی شرکت وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 982

به "بیش از 250 استارت اپ حوزه آنلاین در پویش کروناپلاس ثبت نام کردند، سلامت آنلاین صدرنشین مشارکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 250 استارت اپ حوزه آنلاین در پویش کروناپلاس ثبت نام کردند، سلامت آنلاین صدرنشین مشارکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید