تعرفه های دندان پزشکی متناسب با هزینه ها، افزایش نیافته است

به گزارش مجله استخدام جدید، عضو هیئت علمی دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مدعی شد: علی رغم تحریم ها و کمبود مواد اولیه و افزایش هزینه های دندان پزشکان، تعرفه ها متناسب با این تغییرات افزایش پیدا نکرده است.

تعرفه های دندان پزشکی متناسب با هزینه ها، افزایش نیافته است

ایمان پریسای در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: یکی از مهم ترین چالش هایی که دندان پزشکان با آن روبه رو هستند، نسبت هزینه ها به تعرفه های موجود است که با شرایط کنونی تناسب ندارد. افزایش قیمت دلار، تحریم ها، سختی واردات محصولات مرتبط با دندان پزشکی و کمبود منابع سبب افزایش بیش از حد قیمت ها شده است؛ به همین دلیل تهیه مواداولیه برای دندان پزشکان سخت و گران است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه برخی از شرکت های واردنماینده با قیمت مناسب و با ارز دولتی برخی از این محصولات را وارد می نمایند، اما به دلیل حجم بالای تقاضا نیازمند واردات بیشتر محصولات هستیم. هم چنین یکی از دلایل افزایش هزینه ها تورم است و هزینه تمام شده برای مطب های خصوصی یا کلینیک ها و درمانگاه های دولتی بسیار افزایش یافته و در کنار آن تعرفه ها متناسب با این تغییرات افزایش نیافته است.

عضو هیئت علمی دانشکده دندان پزشکی مشهد اعلام کرد: ایران از لحاظ علم دندان پزشکی در رتبه خوبی بعد از کشورهای آمریکا، استرالیا و کانادا قرار گرفته است و فارغ التحصیلان این رشته از نظر علم دندان پزشکی و مهارت، جزو برترین ها هستند و تعدادی از متخصصان این علم در ایران صاحب سبک هستند و اختراعات آن ها در جهان ارائه می گردد.

پریسای ادامه داد: علی رغم تحریم ها و کمبود مواد اولیه و افزایش هزینه های دندان پزشکان، تعرفه ها متناسب با این تغییرات افزایش پیدا نکرده است، همچنین در حال حاضر به دلیل فشار زیادی که بر مردم وجود دارد نمی توان تعرفه ها را افزایش داد و امیدوارم شرایط به نحوی تغییر یابد که سبب کاهش هزینه های دندان پزشکی گردد.

وی مطرح نمود: درحال حاضر مسافران خارجی به دلیل پایین بودن تعرفه های دندان پزشکی در ایران نسبت به کشور خود، بسیاری از درمان های خود را در ایران انجام می دهند. سلامت دندان اهمیت زیادی دارد و پیشگیری بهتر از درمان است. اقدامات پیشگیرانه مانند سه بار مسواک در طول روز، استفاده از نخ دندان و مراجعه هر سه تا شش ماه به دندانپزشک بسیار موثر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 468

به "تعرفه های دندان پزشکی متناسب با هزینه ها، افزایش نیافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه های دندان پزشکی متناسب با هزینه ها، افزایش نیافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید