توضیحی درباره آرای مردمی جشنواره فیلم فجر

به گزارش مجله استخدام جدید، مسئول آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره حضور فیلم های بخش نگاه نو و انیمشین در گردانه آرای مردمی گفت: سال جاری امکان اکران یکسانی برای آثار سینمایی حاضر در جشنواره وجود داشت، بنابراین می توانستند در رقابت با آثار بخش مسابقه قرار بگیرند.

توضیحی درباره آرای مردمی جشنواره فیلم فجر

علی آشتیانی پور، مسئول آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در گفت وگو با خبرنگاران بیان نمود: سال جاری هر 33 فیلم سینمایی اعم از فیلم های بخش مسابقه، نگاه نو و سه انیمیشن حاضر در جشنواره در آرای مردمی قرار دارند.

او در توضیح این موضوع اظهار کرد: فیلم های بخش نگاه نو مثل دیگر بخش های مسابقه از امکان اکران برخوردار شدند و در جدول اکران سینماهای مردمی شرایط یکسانی با دیگر آثار بخش مسابقه دارند، بنابر این می توانند در رقابت با آثار بخش مسابقه قرار بگیرند.

مسئول آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر درباره بخش انیمیشن هم توضیح داد: تعداد نمایش انیمیشن ها به تعداد دیگر آثار نیست اما ما برایشان تعریف دیگری در نظر گرفته ایم. در حقیقت باید همه فیلم ها به یک ظرفیت یکسان برسند و همه بتوانند دیده شوند و تعداد اکران و ظرفیت ها برای همه یکسان باشد. البته درباره انیمیشن ها یک استثنا وجود دارد که آن سه انیمیشن در قالب خودشان دیده می شوند اما وقتی در کنار دیگر آثار قرار می گیرند به تعادل می رسند.

او افزود: نرم افزاری که توسط کارشناسان آمار طراحی شده است تمام این تناسبات را رعایت می نماید. ما حتی می توانستیم فیلم های کوتاه و مستند را هم در این بخش قرار دهیم اما چون در صندلی یک اثر سینمایی دیده نمی شدند ممکن بود به نفعشان نبود که در کنار این مجموعه قرار بگیرند.

او درباره کنار گذاشتن فیلم های مستند و کوتاه از گردانه آرای مردمی افزود: ظرفیت فیلم های مستند و کوتاه محدود است و نمی توانند در شرایط یکسان دیده شوند. اگر می خواستیم آن ها را در پروسه رای گیری قرار دهیم به آن ها ظلم می شد.

به گزارش خبرنگاران امروز نخستین آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد که براساس این آمار، اسامی 10 فیلم برتر بدون ترتیب و اولویت به این توضیح است: قسم، بنفشه آفریقایی، ماجرای نیمروز، رد خون، جان دار، بیست و سه نفر، قصرشیرین، غلامرضا تختی، متری شش و نیم، سرخپوست و شبی که ماه کامل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 134

به "توضیحی درباره آرای مردمی جشنواره فیلم فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحی درباره آرای مردمی جشنواره فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید