جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا در فارس برگزار می شود

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرنگاران/فارس رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس از برگزاری جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا با موضوع این دانشگاه با هدف شناسایی نقاط ضعف آموزش مجازی اجرا شده در سال تحصیلی 98-99 و راهکارهای رفع آن و همچنین احصاء و انتشار تجربیات، ایده ها و راهکارها برای اعتلای آموزش و پرورش مجازی خبر داد.

جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا در فارس برگزار می شود

حسین افلاکی فرد دوشنبه 20 مرداد در جمع خبرنگاران، یادگیری مؤثر در دوران کرونا، نقش خانواده در تربیت و یادگیری، رسانه، فضای مجازی و یادگیری مؤثر، شبکه شاد، قوت ها، ضعف ها و راهکارها و همچنین توانمندی معلمان در بهره گیری از ابزار رسانه و فضای مجازی را از محورهای این جشنواره گفت.

او با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا پنجم شهریورماه تعیین شده، اضافه کرد: این جشنواره با موضوع دانشگاه فرهنگیان و همکاری تمامی این دستگاه گسترده به شکل جدیدی اجرا می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان همانند سایر دانشگاه ها وظایفی دارد اما تفاوت مهم آن مأموریت محور بودن و رسالت گرایی است، اضافه کرد: در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر آموزش علمی به تربیت مهارتی نیز توجه شده تا بتوانند دانشجویان آن در مراحل بعد نسل آینده را تربیت کنند.

افلاکی فرد با تاکید بر ضرورت تربیت و نگاه ویژه به آموزش و پرورش اظهار کرد: در سایر کشورها، فردی که می خواهد معلم شود، باید معیارها و ملاک های بسیاری را داشته باشد و علاوه بر آموزش علمی باید مراحل گوناگونی را نیز بگذراند.

او همچنین در خصوص چگونگی فرایند پذیرش دانشجویان در دانشگاه بیان نمود: متقاضیان پس از برگزاری آزمون سه برابر ظرفیت پذیرش کرده و پس از قبولی در مصاحبه وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس اضافه کرد: از بدو ورود دانشجویان دانشگاه آنها را بورسیه و استخدام کرده و امنیت شغلی آنان را تامین می کند.

افلاکی فرد با اشاره به اینکه فارس جزو 4 استان دانشگاه های الف فرهنگیان است، گفت: فارس با داشتن 6 مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان پس از تهران دومین استان از حیث تعداد مراکز بوده اما همچنان در فارس با کمبود 12 هزار نفری معلم روبرو هستیم.

او با بیان اینکه این دانشگاه در تیرماه 1391 رسما تاسیس شده اما با درنظر دریافت تربیت های سابق، پیشینه ای 100 ساله دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3200 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد و 800 دانشجوی ماده 28 در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند که به مجموعه وزارت آموزش و پرورش ملحق خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس همچنین با اشاره به هدف دانشگاه فرهنگیان مبنی بر تامین نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش اظهار کرد: توسعه دانشگاه فرهنگیان بسیار حائز اهمیت بوده و در صورت تحقق، دغدغه نیروی انسانی آموزش و پرورش مرتفع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1211

به "جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا در فارس برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا در فارس برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید