خبرنگاران استاندار کردستان: اراضی کوچکه ره ش مرکز تحقیقات گل و گیاه می گردد

به گزارش مجله استخدام جدید، سنندج - خبرنگاران - استاندار کردستان با بیان اینکه با همکاری دانشگاه کردستان مجموعه تحقیقاتی علمی و تفریحی گل و گیاه در کوچکه ره ش ایجاد می گردد گفت: قصد سرمایه گذاری مالی در این ملک نداریم بلکه می خواهیم با احداث یک مجموعه ای تفریحی و علمی خدمتی ماندگار به مردم این استان انجام دهیم.

خبرنگاران استاندار کردستان: اراضی کوچکه ره ش مرکز تحقیقات گل و گیاه می گردد

بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی از تپه کوچکه ره ش گفت: در ابتدا قرار بود پارک علم و فناوری در این مجموعه احداث گردد اما اینک با همکاری دانشگاه کردستان درصددیم این طرح را به سمت احداث مجموعه تحقیقاتی پرورش گل و گیاه سوق دهیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون تفاهم نامه ایجاد این مرکز تحقیقاتی با دانشگاه کردستان به امضا رسیده است، اضافه نمود: طبق این تفاهم نامه هیچ گونە ساخت و سازی در محدودە کوچکە ڕەش نمی گردد و با اتمام کار حصار موجود نیز برچیدە خواهد شد تا عموم مردم بتوانند از این امکان استفاده نمایند.

مرادنیا افزود: مهمترین علت حصار کشی بتنی در این تپه جلوگیری از دست درازی بعضی از افراد سودجو و فرصت طلب به اراضی ملی است.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره نیز در این بازدید گفت: انتظار می رود هرچه سریعتر این محل به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده به حالت اولیه برگردانده گردد.

سید مهدی فرشادان افزود: مردم در صورتی از اجرای طرح در این منطقه راضی خواهند شد که بتوانند نتیجه کار را به صورت ملموس ببینند چرا که کوچکه ره ش جز تپه های شهر سنندج بوده و باید طبق طرح حفاظت از تپه ها از ان محافظت کرد.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی کردستان نیز با بیان اینکه این وزارتخانه طبق قانون از هر گونه ساخت و سازی در این تپه جلوگیری می نماید، گفت: در صورتی موافق ایجاد مرکز تحقیقاتی پرورش گل و گیاه توسط دانشگاه کردستان در این تپه هستیم که هیچ حصاری در آن نباشد و مردم بتوانند به راحتی در آن رفت و آمد داشته باشند.

فرزانه صادق مالواجرد اضافه نمود: دانشگاه کردستان با همکاری راه و شهرسازی باید طرح مطالعاتی و خاک شناسی این تپه را برای پرورش انواع گل و گیاه انجام داده و در صورت تایید این وزارتخانه اقدام به احداث مرکز تحقیقات پرورش گل و گیاه کند.

صادق مالواجرد روز چهارشنبه به همراه بهمن مرادنیا استاندار کردستان، فرشادان نماینده مجلس، شهردار و رییس شورای شهر سنندج و بعضی مدیران اجرایی به منظور آنالیز و برطرف مسائل اراضی فاز دوم شهرک وحدت، اراضی روستای حسن آباد، اراضی جنوب میدان تره بار، ناحیه منفصل شهری نایسر، پارک علم و فناوری، طرح بازآفرینی شهری میدان غله موسوم به باغ سنندج و پیاده راه فردوسی از این طرح ها بازدید کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1133

به "خبرنگاران استاندار کردستان: اراضی کوچکه ره ش مرکز تحقیقات گل و گیاه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار کردستان: اراضی کوچکه ره ش مرکز تحقیقات گل و گیاه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید