خبرنگاران فرماندار دزفول:تبدیل زمین های کشاورزی به باغ ویلا ممنوع و تخلف است

به گزارش مجله استخدام جدید، دزفول - خبرنگاران - سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با ارائه توضیحات تکمیلی درخصوص طرح ساماندهی باغ ویلاها که نقدهای زیادی در سطح شهرستان داشته است، گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آنها به باغ ویلا طبق قانون تخلف و ممنوع بوده و از نظر شرعی حرام است.

خبرنگاران فرماندار دزفول:تبدیل زمین های کشاورزی به باغ ویلا ممنوع و تخلف است

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کردان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران علی فرهمندپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اضافه نمود: تحت هیچ شرایطی برای قطعه بندی باغ ویلاها و تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای ساخت باغ ویلا مجوزی صادر نشده است.

وی ادامه داد: افرادی که اقدام به تغییر کاربری زمین های کشاورزی به باغ ویلا می نمایند حاشیه امنی ندارند و طبق دستور قوه قضاییه که متولی این موضوع است برخورد لازم با متخلفان انجام می گردد.

فرهمندپور با اشاره به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز 70 باغ ویلای شهرستان دزفول در چند ماه اخیر گفت: نبود متولی برای باغ ویلاهایی که در گذشته و طبق قانون و متراژ باغ دیوارکشی شده اند در نشست ساماندهی باغ ویلاها مطرح شد.

وی اضافه نمود: این باغ ویلاها هر کاری می خواستند انجام می دادند برای مثال کنترلی بر روی برق و آب مصرفی آنها نبود و خیلی از افراد از شهرهای دیگر می آمدند و آنها را معامله می کردند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول متولی اراضی کشاورزی را جهاد کشاورزی دانست و گفت: شهرداری در نشست ساماندهی باغ ویلاها طرحی پیشنهاد داد و عنوان نمود در استان های دیگر شرکت های خصوصی وارد عمل می شوند و بر موضوعاتی نظیر تخلفات و پرداخت قبوض آب و برق نظارت می نمایند و با معین عوارض، درصدی می گیرند لذا به شهرداری گفتیم دستورالعمل پیشنهادی خود را ارائه دهد نگفتیم متولی باشد چراکه طبق قانون این موضوع به شهرداری ارتباطی ندارند.

فرهمندپور درخصوص ایجاد باغ شهر در شهرستان دزفول نیز گفت: طرحی در سال های گذشته برای ایجاد باغ شهر در 500 هکتار از زمین های غیرقابل کشت دزفول ارائه شده بود که قرار شد این طرح آنالیز، اجرا و آب به زمین ها رسانده گردد تا هرکس تمایل به احداث باغ ویلا دارد در این مکان غیرقابل کشت اقدام کند.

وی اضافه نمود: مکان اجرای این طرح را نگفتیم چون قرار شد کمیته ای با حضور جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل گردد و موضوع را آنالیز و کارشناسی نمایند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به دغدغه بعضی از شهفرایندان درخصوص خودداری از تبدیل زمین های زراعی به باغ ویلا اظهارداشت: این موضوع ربطی به زمین های زراعی که باعث نگرانی بعضی از کارشناسان و شهفرایندان شد، ندارد.

وی هچنین درخصوص شرکت تکین گفت: در حال حاضر پنج سرمایه گذار برای این شرکت آمده اند و متقاضی خرید آن هستند که درصورت خرید شرکت قرار است فعالیت آن ازسرگرفته گردد کارگران سر کار برگردند.

فرهمندپور افزود: درصورتیکه شرکت توسط یک سرمایه گذار خریداری گردد گفته اند بین یک ماه تا 45 روز فرایند فعال شدن شرکت به طول می انجامد تا شرکت اورهال گردد لذا نگفتیم شرکت خریداری شده چون هنوز به توافق نهایی نرسیده ایم.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول روز گذشته(دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران عنوان نموده بود شهرداری دزفول به عنوان متولی ساماندهی باغ ویلاهای دزفول معین شده است؛ انتشار این خبر واکنش هایی از سوی شهفرایندان دزفول در پی داشت چراکه متولی اراضی کشاورزی و باغی جهاد کشاورزی است.

روابط عمومی شهرداری دزفول نیز دراطلاعیه ای اظهار داشت: پیرو خبر منتشر شده از زبان فرماندار دزفول مبنی بر واگذاری ساماندهی باغ ویلاها به شهرداری دزفول به آگاهی می رساند، شهرداری دزفول در گذشته اقداماتی درخصوص احداث باغ شهر در اراضی منابع طبیعی در شمال دزفول داشته است که به دلیل همراهی نکردن بعضی دستگاه ها به نتیجه نرسید.

در این اطلاعیه آمده است: طی نشستی که درخصوص موضوع باغات در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، فرماندار دزفول با هدف جلوگیری از تفکیک باغات قول مساعد داد که از طرح فوق حمایت کند و شهرداری این فرایند را در دستور کار خود قرار دهد؛ اجرای این طرح مانع از تبدیل باغ های مرکبات به باغ ویلا می گردد و شهفرایندان می توانند در باغ شهر اقدام به سرمایه گذاری نمایند.

روابط عمومی شهرداری دزفول در این اطلاعیه تاکید نموده است: شهرداری در محدوده و حریم قانونی شهر به وظایف ذاتی خود عمل نموده و در حریم قانونی شهر دزفول با هماهنگی کمیته امور زیربنایی، ساماندهی کاربری اراضی را عهده دار است.

بیش از 15 هزار باغ ویلا در باغات مرکبات شهرستان دزفول ایجاد شده است؛ این باغ ویلاها که اغلب آنها غیرمجاز هستند از یک سو باعث جذب جهانگرد و سرمایه و اشتغالزایی در شهرستان شده اند و از سوی دیگر به فراوری مرکبات و آب های زیرزمینی با توجه به احداث استخر آسیب زده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1340

به "خبرنگاران فرماندار دزفول:تبدیل زمین های کشاورزی به باغ ویلا ممنوع و تخلف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار دزفول:تبدیل زمین های کشاورزی به باغ ویلا ممنوع و تخلف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید