خبرنگاران مسلمانان چین زای شنگ جیه را گرامی داشتند

به گزارش مجله استخدام جدید، پکن- خبرنگاران- مسلمانان چین نیز همانند مسلمانان سراسر دنیا، امروز آدینه با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور در مساجد، ضمن اقامه نماز، عید سعید قربان یا به زبان چینی زای شنگ جیه را گرامی داشتند.

خبرنگاران مسلمانان چین زای شنگ جیه را گرامی داشتند

به گزارش خبرنگاران مساجد چین که بعد از 6 ماه تعطیلی از ابتدای مرداد ماه امسال با کنترل ویروس کرونا در این کشور، بازگشایی شدند امروز میزبان نمازگزاران مسلمان برای اقامه نماز عید قربان بودند.

اما علیرغم برپایی نماز عید قربان، با هدف پیشگیری و کنترل بیماری همه گیر ویروس کرونا، مراسم قربانی در مساجد مختلف چین امسال برگزار نشد.

برای اقامه نماز عید قربان هم نمازگزاران از پیش ثبت نام نموده بودند ثبت نام برای شرکت در هر نوع فعالیت مساجد تنها به وسیله پایگاه اینترنتی هر مسجد و یا تماس تلفنی امکانپذیر بود همچنین قبل از ورود به مسجد، دمای بدن نمازگزاران اندازه گیری شد آنها همچنین ضمن رعایت فاصله گذاری دست کم یک متر، ماسک پوشیده بودند.

انجمن اسلامی چین هم در پیغامی ضمن تبریک عید قربان به همه مسلمانان این کشور گفت: شیوع کرونا در فعالیت های مالی، اجتماعی و زندگی مردم تاثیر بسیاری گذاشته است و محافل مذهبی و مسلمانان کشور با رعایت اقدامات پیشگیرانه در کنترل اپیدمی این بیماری خدمات شایسته ای ارایه داده اند.

در این پیغام آمده است: با توجه به شیوع کرونا، دولت سعودی تنها اجازه برگزاری مناسک حج به تعداد اندکی از مسلمانان ساکن آن کشور را داده است این انجمن نیز با توجه به حفاظت از امنیت و سلامت مردم، در حال حاضر کارهای مقدماتی اعزام مسلمانان به مکه را متوقف نموده است که امیدواریم مورد درک و حمایت گسترده مسلمانان قرار گیرد.

انجمن اسلامی در خاتمه پیغام خود همچنین همه مسلمانان چین را به همبستگی و همیاری در مقابله با کرونا، توسعه دین اسلام و میهن پرستی دعوت کرد.

گزارش های رسمی دولت چین حاکی است که حدود 20 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می نمایند بر اساس آمار شورای اطلاع رسانی دولت چین به ترتیب بودیسم، تائوییسم، اسلام، مسیحیت کاتولیک و پروتستان بیشترین پیروان را در چین دارند بر اساس این آمار چین دارای 35 هزار مسجد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1187

به "خبرنگاران مسلمانان چین زای شنگ جیه را گرامی داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسلمانان چین زای شنگ جیه را گرامی داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید