خبرنگاران هیات طالبان با دستور کار صلح افغانستان راهی پاکستان شد

به گزارش مجله استخدام جدید، اسلام آباد - خبرنگاران - منابع رسمی پاکستان با اشاره به دور جدید تلاش های این کشور برای کمک به پیشبرد فرایند صلح افغانستان، از عزیمت یک هیات بلندپایه گروه طالبان از دوحه به مقصد اسلام آباد خبر دادند.

خبرنگاران هیات طالبان با دستور کار صلح افغانستان راهی پاکستان شد

به گزارش یکشنبه شب خبرنگاران، منابع رسمی پاکستان و گروه طالبان آغاز سفر رسمی کنندگان ارشد طالبان به اسلام آباد را تایید کردند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز ساعاتی پیش در حساب کاربری خود در توییتر گفت: هیات بلندپایه طالبان به ریاست ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی این گروه دوحه را به مقصد اسلام آباد ترک کرد.

براساس این گزارش، این دومین سفر رسمی هیات طالبان به پاکستان به شمار می رود. بازدید فعلی به دعوت وزارت امور خارجه پاکستان اجرا شده و قرار است اعضای طالبان با مقام های ارشد کشور میزبان دیدار کنند.

رایزنی درباره پیشبرد فرآیند صلح افغانستان، بررسی تحولات جاری و شرایط پناهجویان افغان، مناسبات تجاری دو کشور و تسهیل رفت و آمد مردم از مهم ترین دستور کار طرفین عنوان شده است.

منابع خبری پاکستان گزارش دادند که محمد صادق کننده ویژه نخست وزیر این کشور در امور افغانستان قرار است تلاش های دولت اسلام آباد برای کمک به پیشبرد صلح افغانستان را با گروه طالبان مطرح کند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: شرایط شیوع کرونا سبب توقف سفرهای گروه طالبان به کشورهای همسایه و منطقه شده بود اما این فرایند دوباره فعال شده و در آینده سفرهای دیگری نیز به این کشورها انجام خواهد شد.

نخستین سفر رسمی گروه طالبان به پاکستان 11 مهرماه سال گذشته صورت گرفت. در جریان این بازدید هیات 12 نفره گروه طالبان در اسلام آباد با وزیر خارجه و رییس دستگاه اطلاعات و امنیت پاکستان (آی اس آی) دیدار کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1222

به "خبرنگاران هیات طالبان با دستور کار صلح افغانستان راهی پاکستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هیات طالبان با دستور کار صلح افغانستان راهی پاکستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید