خبرنگاران 10 درصد ظرفیت بیمارستان های اصفهان برای مقابله با کرونا تخصیص یافت

به گزارش مجله استخدام جدید، اصفهان- خبرنگاران- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تخصیص 10 درصد از ظرفیت همه بیمارستان های این استان برای آماده باش و کنترل و مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

خبرنگاران 10 درصد ظرفیت بیمارستان های اصفهان برای مقابله با کرونا تخصیص یافت

آرش نجیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: 10 درصد از ظرفیت همه بیمارستان های استان با امکانات و تجهیزات لازم برای پذیرش و مراقبت از بیماران احتمالی و مشکوک مبتلا به بیماری کرونا در آماده باش هستند.

وی با اشاره به جلسه ستاد بحران که روز گذشته با حضور استاندار و سایر مسوولان استان و با موضوع واکنش سریع در برابر بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گشت، اضافه نمود: در این جلسه موارد مختلفی برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در این خطه بررسی و تصمیم هایی در این زمینه گرفته شد.

نجیمی به بررسی مسائل سه واحد تولیدی ماسک پزشکی در این جلسه اشاره و اعلام نمود: با توجه به مسائلی که این واحدها برای خرید مواد اولیه دارند، مقرر بر مساعدت مالی به آنها جهت رفع این مشکل و استمرار فعالیت خط تولید آنها شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر کمبودی در زمینه ماسک پزشکی در استان اصفهان نداریم، ادامه داد: این سه واحد، ظرفیت تولید یکصد تا 120 هزار ماسک در روز را دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: همانطور که بارها گفته شد، زدن ماسک جزو اولویت های پیشگیری از بیماری کرونا نیست و استفاده از آن برای افراد بیمار و نزدیکان آنها توصیه می شود.

وی با بیان اینکه قیمت انواع ماسک پزشکی افزایش یافته است، بدون اشاره به قیمت آنها، شرح داد: کار نظارت بر قیمت ماسک در اصفهان انجام می شود.

نجیمی با اشاره به اینکه علائم بالینی بیماری کرونا، شبیه آنفلوآنزاست، تاکید کرد: همه باید به دستورالعمل صادر شده از سوی مراجع ذیربط در این ارتباط توجه کنند.

وی یکی دیگر از مصوبه های جلسه امروز را استفاده از ظرفیت همه نهادها مانند شهرداری، آموزش و پرورش، بهزیستی و دانشگاه ها برای پیشگیری و مقابله با کرونا ذکر کرد.

برخی منابع غیر رسمی می گویند چند تن از افراد در برخی از شهرستانهای این استان مشکوک به ویروس کرونا هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا روز جمعه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا را 18 نفر اعلام نمود که از بین آنها چهار تَن جان باختند.

کیانوش جهانپور اعلام نمود که افراد مبتلا به ویروس کرونا از قم، تهران، اراک و گیلان هستند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

مردم باید از تماس های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن های غیرضروری را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

شستن مداوم دست ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

استان اصفهان دارای بیش از 6 هزار تخت بیمارستانی در 53 بیمارستان (38 دولتی و 15 خصوصی و خیریه) است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 831

به "خبرنگاران 10 درصد ظرفیت بیمارستان های اصفهان برای مقابله با کرونا تخصیص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 10 درصد ظرفیت بیمارستان های اصفهان برای مقابله با کرونا تخصیص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید