خلیل زاد: دولت افغانستان و طالبان فرایند مذاکرات را تسریع بخشند

به گزارش مجله استخدام جدید، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان عنوان نمود که هیئت های مذاکره کننده کابل و گروه طالبان باید فرایند مذاکرات را سرعت ببخشند.

خلیل زاد: دولت افغانستان و طالبان فرایند مذاکرات را تسریع بخشند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از آناتولی، زلمای خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان اعلام نمود: هیئت های مذاکره نماینده کابل و گروه طالبان باید فرایند مذاکرات را سرعت ببخشند.

وی همچنین ضمن اشاره به ملاقات خود با مقامات دولت افغانستان٬ نمایندگان نهادهای غیردولتی و رهبران سیاسی در جریان سفر سه روزه به کابل٬ گفت: برای پیشرفت در مذاکرات صلح افغانستان و حمایت از آن٬ موضوعات مختلفی را در سطح بین المللی برای حمایت از فرایند گفت وگوها آنالیز کردیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با بیان اینکه هیئت های دو طرف باید یک راهکار برای رسیدن به یک آتش بس و صلح پایدار در این کشور را پیدا نمایند٬ تاکید نمود که طرفین باید برای تسریع فرایند مذاکرات و پیشرفت آن گزینه های مختلف را آنالیز نمایند.

خلیل زاد ادامه داد که مردم افغانستان برای رسیدن به یک صلح پایدار خواهان تسریع فرایند مذاکرات هستند.

نمایندگان آمریکا و گروه طالبان در 29 فوریه سال گذشته توافقنامه صلح را در دوحه٬ پایتخت قطر امضا کردند.

دومین دور مذاکرات صلح هیئت دولت افغانستان با گروه طالبان در 6 ژانویه در دوحه شروع و با سفرهای منطقه ای هیئت طالبان٬ گفت وگوهای فرایند صلح متوقف شد. در پی کوشش های دولت افغانستان٬ مذاکرات بین الافغانی در 22 فوریه از سر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1597

به "خلیل زاد: دولت افغانستان و طالبان فرایند مذاکرات را تسریع بخشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیل زاد: دولت افغانستان و طالبان فرایند مذاکرات را تسریع بخشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید