درخواست فرمانده ارشد ارتش چین برای افزایش بودجه نظامی در مواجهه با تهدید جنگ آمریکا

به گزارش مجله استخدام جدید، ژنرال ارشد ارتش چین خواهان افزایش بودجه نظامی این کشور برای مقابله با تهدید جنگی آمریکا شد.

درخواست فرمانده ارشد ارتش چین برای افزایش بودجه نظامی در مواجهه با تهدید جنگ آمریکا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال شو کیلیانگ که پس از شی جینپینگ، رئیس جمهور چین نفر دوم فرماندهی نیروهای مسلح این کشور به حساب می آید، خواهان افزایش بودجه نظامی کشورش و آماده ساختن ارتش تحت امر خود برای به اصطلاح تله توسیدید که منجر به تحمیل یک جنگ از سوی آمریکا می گردد، شد. تله توسیدید حالتی است که طی آن هنگام خیزش یک قدرت جدید برای نشستن بر جای یک قدرت عظیم دیگر، جنگ اجتناب ناپذیر می گردد.

طبق گزارش ساوث چاینا مورنینگ پست، شو اظهار کرد: در مواجهه با تله توسیدید و مسائل مرزی، ارتش باید فرایند افزایش ظرفیتش را تسریع کند. (ما) باید در زمینه شیوه ها و قابلیت جنگ تحولاتی را رقم بزنیم و بنیانی درست برای مدرنیزه سازی ارتش ایجاد کنیم.

شو یکی از 25 عضو حلقه داخلی حزب کمونیست چین بوده و خواهان افزایش بودجه آنچه که اکنون عظیمترین ارتش دنیا است، شد.

او معتقد است که به زودی چین جای آمریکا را به عنوان یک قدرت مالی خواهد گرفت در حالی که فراوری ناخالص داخلی اش بیش از 70 درصد فراوری ناخالص داخلی رقیبش است.

شو این صحبتها را طی جلسه بحثی در گردهمایی سالانه کنگره ملی خلق چین عنوان نمود. به ندرت مقامهای عالی رتبه در چین به شکل علنی درباره به اصطلاح تله توسیدید صحبت نموده اند.

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در سال 2015 ضمناً سفری به سیاتل اظهار کرد: چیزی تحت عنوان تله توسیدید وجود ندارد اما اگر کشورهای عظیم بارها در محاسبات راهبردی دچار خطا شوند ممکن است که چنین تله ای را برای خودشان ایجاد نمایند.

این عبارت برگرفته از یک نقل قول از تاریخدان و ژنرال یونانی توسیدید است که گفته بود وارد جنگ شدن آتن و اسپارتا اجتناب ناپذیر است.

این عبارت بیشتر برای اشاره به این که چین به صورت بالقوه جای آمریکا را به عنوان ابرقدرت اصلی دنیا بگیرد، مورد استفاده قرار گرفته است.

بعضی معتقدند که پروپاگاندای دولتی چین برای مخالفت بیشتر با آمریکا و تبلیغ خودش نزد همپیمانانش روی این عبارت مانور میدهد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1569

به "درخواست فرمانده ارشد ارتش چین برای افزایش بودجه نظامی در مواجهه با تهدید جنگ آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست فرمانده ارشد ارتش چین برای افزایش بودجه نظامی در مواجهه با تهدید جنگ آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید