دیوان عالی آمریکا مجوز اعمال محدودیت بیشتر بر پناهجویان را صادر کرد

به گزارش مجله استخدام جدید، دیوان عالی آمریکا به دولت این کشور اجازه داده محدودیت هایی را در خصوص پناهجویان اعمال کند که بسیاری از پناهجویان آمریکای لاتین را از کسب پناهندگی در آمریکا منع می کند.

دیوان عالی آمریکا مجوز اعمال محدودیت بیشتر بر پناهجویان را صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیاست های دولت دونالد ترامپ علیه پناهندگان، با رای دیوان عالی آمریکا که بامداد پنج شنبه به وقت تهران اعلام شد، یک گام به جلو نهاد. سی ان ان این رای دیوان عالی را که به دولت آمریکا اجازه می دهد درحالی که هنوز رسیدگی های حقوقی ادامه دارند، محدودیت های جدید را اعمال کند، یک پیروزی برای دولت ترامپ خوانده است.

بر اساس محدودیت های جدید، هر پناهجویی که از کشور ثالث عبور کرده و به آمریکا آمده باشد، ار در کشور ثالث برای پناهندگی تقاضا نداده باشد، نمی تواند پناهندگی آمریکا را کسب کند.

به این ترتیب، بسیاری از شهروندان آمریکای جنوبی که به قصد پناهندگی در آمریکا از مکزیک عبور می کنند، دیگر واجد شرایط پناهندگی در ایالات متحده نخواهند بود.

مرز مکزیک، یکی از اصلی ترین گذرگاه هایی است که پناهندگان اهل آمریکای لاتین برای ورود به آمریکا از آن استفاده می کنند. دونالد ترامپ، بر وعده انتخاباتی خود مبنی بر بنای یک دیوار در این ناحیه تاکید دارد، وعده ای که اخیرا به اختلافات گسترده میان دولت او و مجلس کنندگان عمدتا دموکرات آمریکا انجامید.

ترامپ که پایگاه رایش بیشتر در بین سفیدپوستان آمریکایی است، تلاش دارد تا از ورود بیشتر لاتین تبارها به این کشور ممانعت کند.

اقدامات ترامپ علیه پناهجویان نقدها وسیعی را در آمریکا از پی داشته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 337

به "دیوان عالی آمریکا مجوز اعمال محدودیت بیشتر بر پناهجویان را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوان عالی آمریکا مجوز اعمال محدودیت بیشتر بر پناهجویان را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید