رهبر انقلاب: امام حسین(ع) خواست زبونی را از انسان ها بگیرد

به گزارش مجله استخدام جدید، ویدئویی از سخنرانی رهبر انقلاب در سال 79 را مشاهده می کنید که در آن بر زبونی حکومت پهلوی در برابر آمریکا تاکید کرده اند.

رهبر انقلاب: امام حسین(ع) خواست زبونی را از انسان ها بگیرد

به گزارش خبرنگار ، حساب کاربری تاریخ ایران و جهان (وابسته به دفتر رهبری) در اینستاگرام ویدئویی از سخنرانی رهبر انقلاب در سال 79 را منتشر کرده که در آن ایشان به زبونی حکومت پهلوی در برابر آمریکا اشاره می کنند.

در متن این پست نوشته شده است:

امام حسین(ع) خواست زبونی را از انسان ها بگیرد

رهبر انقلاب: در همین تهران، هر وقت سفیر آمریکا میخواست، می توانست با شاه ملاقات کند و هر مسئله ای را بر او دیکته کند و از او بخواهد و اگر او انجام نداد، به او تغیّر کند! ظاهرشان برای مردم و ضعفا، جلال و جبروت داشت؛ امّا زبون بودند. امام حسین(ع) خواست این زبونی را از انسان ها بگیرد.

امامت، یعنی دستگاهی که عزّت خدایی را برای مردم به وجود می آورد. علم و معرفت به مردم میدهد. رفق و مدارا را میان آن ها ترویج می کند. ابّهت اسلام و مسلمین را در مقابل دشمن حفظ می کند. اما سلطنت و حکومت های جائرانه، نقطه مقابل آن است. یعنی رفتار تعندآمیز با مردم و رفتار ذلّت آمیز با هر قدرتی که بالاسر آن ها باشد 1379/01/26

در ادامه ویدئوی مربوط به پست اخیر صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان را مشاهده می کنید:

ماه محرم و ایام عزاداری حضرت اباعبداللّه الحسین(ع) فرصت بسیار مناسبی برای شرکت در مجالس روضه و وعظ و آشنایی هرچه بیشتر با سیره اهل بیت(ع) در امور مختلف است. یکی از مهم ترین نکاتی که در قیام امام حسین(ع) به چشم می خورد، ایستادگی در برابر ظلم و ستمگران است؛ همین موضوع الگویی برای ما شیعیان است تا در برابر ظالمین عالم که مصداق امروزی آن آمریکا و کشورهای هم پیمانش هستند، بایستیم و تحت سلطه آنان نرفته و با اقتدار کامل در راستا صحیحِ مبارزه با استکبار و ستمگران گام برداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 332

به "رهبر انقلاب: امام حسین(ع) خواست زبونی را از انسان ها بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر انقلاب: امام حسین(ع) خواست زبونی را از انسان ها بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید