سرپرست فرمانداری چابهار: نمایندگی کنسولگری پاکستان در چابهار راه اندازی گردد

به گزارش مجله استخدام جدید، سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: نمایندگی کنسولگری پاکستان برای سهولت در انجام کار تجار، بازرگانان و مسافران در چابهار لازم است و باید هر چه سریعتر راه اندازی گردد.

سرپرست فرمانداری چابهار: نمایندگی کنسولگری پاکستان در چابهار راه اندازی گردد

به گزارش خبرنگار از ، رحمدل بامری سرپرست فرمانداری ویژه چابهار در نشست آنالیز راهبرد های منطقه ای و معرفی ظرفیت ها و قابلیت های بندر چابهار با حضور وزیر امور خارجه گفت: چابهار فرصت های بیشماری دارد که در صورت توجه به آن ها می توان به توسعه روابط با کشور های همجوار به ویژه پاکستان رونق بخشید.

وی اضافه کرد: نمایندگی کنسولگری پاکستان در زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان مستقر است و در صورت احتیاج باید فرد متقاضی برای کمترین کاری حدود 700 کیلومتر راه را از چابهار تا زاهدان طی کند.

سرپرست فرمانداری ویژه چابهار بیان نمود: چابهار نقش مهمی در توسعه ایران و به ویژه شرق کشور و مناطق همجوار دارد و با توجه به همجواری با پاکستان احتیاجمند راه اندازی خط مسافرت دریایی چابهار- کراچی و برقراری پرواز چابهار- کراچی است تا زمینه تردد گردشگران، مسافران، بیماران، زوار و سرمایه گذاران و تجار 2 کشور ایران و پاکستان فراهم گردد.

وی با اشاره به کوتاهی جهت بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان اضافه کرد: ایجاد خط ریلی چابهار- گوادر با فاصله حدود 200 کیلومتر بسیاری از مسائل را مرتفع و موجب رونق حمل و نقل بین المللی می گردد.

بامری بر برطرف مسائل مرز رسمی ریمدان چابهار تاکید نمود و خواهان صادرات و واردات میوه و انواع کالا و مسافر بین 2 کشور ایران و پاکستان به وسیله این مرز شد.

وی بر ایجاد اتاق بازرگانی و میز چابهار و توسعه روابط مالی، تجاری و سیاسی بین ایران و پاکستان تاکید نمود و گفت: وزارت امور خارجه مسائل مربوط به این وزارتخانه در مرز ریمدان را مرتفع کند.

سرپرست معاونت استانداری سیستان و بلوچستان و فرمانداری ویژه چابهار با اشاره به 320 کیلومتر مرز دریایی بر استفاده بهتر از فرصت ها تاکید و گفت: چابهار بیش از هشت مرکز دانشگاهی و 10 هزار دانشجو دارد که می توانند در توسعه و آبادانی این منطقه نقش مهمی داشته باشند.

بامری گفت: یکی از اقدامات خوب دولت افتتاح طرح های بزرگ نظیر بندر شهیدبهشتی و کارخانه های فولاد و پتروشیمی و طرح های بزرگ و کوچک بوده که جا دارد از خدمات دولت در این منطقه تقدیر گردد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 198

به "سرپرست فرمانداری چابهار: نمایندگی کنسولگری پاکستان در چابهار راه اندازی گردد" امتیاز دهید

2 کاربر به "سرپرست فرمانداری چابهار: نمایندگی کنسولگری پاکستان در چابهار راه اندازی گردد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست فرمانداری چابهار: نمایندگی کنسولگری پاکستان در چابهار راه اندازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید