سفیر ایران در مسکو: تا به امروز هیچ تراکنشی در چارچوب اینستکس انجام نشده است

به گزارش مجله استخدام جدید، سفیر ایران در مسکو با اشاره به بدعهدی های اروپایی ها گفت: اروپایی ها سازوکار اینستکس را ایجاد کردند، ولی تا به امروز هیچ تراکنشی در چارچوب این سازوکار انجام نشده است.

سفیر ایران در مسکو: تا به امروز هیچ تراکنشی در چارچوب اینستکس انجام نشده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو با کنستانتین کاساچف رئیس کمیسیون بین الملل شورای فدراسیون روسیه ملاقات و تبادل نظر کرد.

دو طرف در مورد روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و آخرین تحولات برجام، به بحث و تبادل پرداختند.

کنستانتین کاساچف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه در این ملاقات با اشاره به اهمیت روابط مجلسی بین ایران و روسیه، از حمایت نمایندگان مجلس های دو کشور از ابتکارات یکدیگر در سازمان های بین المللی و از جمله سازمان همکاری شانگهای ابراز رضایت کرد و از توسعه روابط مالی ایران با اتحادیه مالی اوراسیا استقبال کرد.

وی نسبت به توسعه ارتباطات دو کشور در موضوعات منطقه ای و تعاملات مجلسی ایران و روسیه ابراز امیدواری کرد.

رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه با اشاره به آخرین شرایط سوریه گفت بر این باورم که در چارچوب فرایند آستانه، تبادل نظری روسیه و ایران به حل و فصل معضلات منطقه ای یاری خواهد نمود.

کاظم جلالی نیز در این ملاقات به اهمیت مناسبات مجلسی اشاره و بر ضرورت حمایت همه جانبه قانونگذاران روسیه و ایران از گسترش روابط در زمینه های تجاری و مالی تأکید کرد و اضافه کرد: ضروری است بخش های خصوصی دو کشور توانمندی ها و پتانسیل های موجود خود را به طرف مقابل معرفی نمایند.

سفیر ایران در مسکو همچنین ضمن آنالیز آخرین شرایط برجام، به بدعهدی های اروپایی ها اشاره نمود و گفت: اروپایی ها سازوکار اینستکس را ایجاد کردند، ولی اما تا این لحظه که با شما تبادل نظر می کنم، هیچ تراکنشی در چارچوب این سازوکار انجام نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 874

به "سفیر ایران در مسکو: تا به امروز هیچ تراکنشی در چارچوب اینستکس انجام نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در مسکو: تا به امروز هیچ تراکنشی در چارچوب اینستکس انجام نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید