سناتورهای آمریکا به دنبال تحریم ترکیه

به گزارش مجله استخدام جدید، فارس نوشت: یک سناتور جمهوری خواه به همراه یک سناتور دموکرات از دولت آمریکا خواستند، در واکنش به تدارک ترکیه برای اجرایی کردن سامانه پدافند موشکی اس-400، آنکارا را تحریم کند.

سناتورهای آمریکا به دنبال تحریم ترکیه

دو سناتور آمریکایی در نامه ای به وزیر خارجه این کشور، اعمال تحریم علیه ترکیه به خاطر خرید و استفاده از سامانه پدافند موشکی اس-400 را خواستار شدند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در ادامه واکنش ها به برآورد ها درباره عملیاتی شدن قریب الوقوع سامانه پدافند موشکی اس-400 در ترکیه، کریس ون هولن سناتور دموکرات عضو کمیته امور خارجی سنای و جیمز لنکفورد سناتور جمهوری خواه به وزیر خارجه آمریکا نامه نوشتند.

در نامه آنها آمده است: ما در حالی این نامه را می نویسیم که گزارش های خبری نگران کننده منتشر شده مبنی بر اینکه ترکیه رادارهای سامانه پدافند اس-400 ساخت روسیه را فعال سازی کرده تا جت های جنگنده اف-16 ساخت آمریکا را بعد از بازگشت از تمرین نظامی اواخر آگوست فرانسه، ایتالیا، یونان و قبرس شناسایی کند؛ تمرینی که در پاسخ به تجاوزات ترکیه در شرق مدیترانه انجام شد.

ون هولن و لنکفرد خطاب به مایک پامپئو نوشتند: با توجه به اطلاعات موجود، ما بار دیگر از شما می خواهیم با توجه به قانون، علیه ترکیه تحریم هایی اعمال کنید.

این دو قانونگذار کنگره آمریکا همچنین از پامپئو خواستند تا 14 اکتبر (23 مهر) درباره اینکه آیا ترکیه سامانه اس-400 را برای شناسایی جت های اف 16 عملیاتی کرده است یا نه، اطلاعات ارائه دهد.

هولن و لنکفرد همچنین از وزیر خارجه آمریکا خواستند درباره احتمال نفوذ روسیه به اطلاعات محرمانه ناتو در نتیجه عملیاتی شدن اس-400 در ترکیه توضیحاتی ارائه دهد.

برخی منابع خبری پیشتر اعلام کردند که ترکیه قصد دارد رادارهای سامانه پدافند موشکی اس-400 خود را که از روسیه گرفته، به زودی فعال کند.

به ادعای این منابع، ترکیه با فعال کردن رادارهای سامانه موشکی اس-400 از آن ها علیه جنگنده های اف-16 یونان استفاده کند.

همچنین شبکه آمریکایی بلومبرگ هم گزارش داد که ترکیه طی روزهای آینده قصد دارد سامانه اس-400 خود را آزمایش کند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1288

به "سناتورهای آمریکا به دنبال تحریم ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتورهای آمریکا به دنبال تحریم ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید