سوریه بر ضرورت بی طرفی سازمان منع سلاح شیمیایی تاکید نمود

به گزارش مجله استخدام جدید، نماینده دائم سوریه در سازمان منع سلاح های شیمیایی با تاکید بر ضرورت بی طرفی، استقلال و واقع گرایی این سازمان گفت دبیرخانه فنی سازمان احتیاج فوری به تغییر رویکرد خود دارد.

سوریه بر ضرورت بی طرفی سازمان منع سلاح شیمیایی تاکید نمود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بسام صباغ فرستاده دائم سوریه نزد سازمان منع سلاح شیمیایی با بیان اینکه دبیرخانه فنی این سازمان احتیاج فوری به تغییر رویکرد خود دارد، بر لزوم بی طرفی، استقلال و واقع گرایی آن برای بازگرداندن اعتماد به گزارش هایی که در آینده توسط تیم های آن صادر خواهد شد، تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) صباغ در سخنرانی امروز در جریان کار نود و سومین جلسه شورای اجرایی این سازمان که در لاهه در حال برگزاری است با اشاره به گزارش هیئت حقیقت یاب درباره واقعه حمله شیمیایی ساختگی در دوما گفت: انتشار اسناد داخلی و پیغام هایی که بین کارکنان دبیر خانه فنی این سازمان رد و بدل شده تحریف واقعیت ها و دستکاری در اطلاعات این گزارش را لو می دهد.

آنچه در جلسه توجیهی برگزار شده توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ 20 ژانویه سال جاری فاش شد مربوط به تحریف جدی گزارش دوما و میزان فشارهای خارجی است که بر اعضای تیم حقیقت یاب اعمال شده بود که باید به تمام کشورهای عضو درباره وجود این خطر هشدار داد.

صباغ تأکید کرد: اصرار دبیرخانه فنی برای رویکرد فرار از مواجهه با حقیقت و نادیده دریافت مسئله تحریف حقایق و دستکاری اطلاعات در گزارش نهایی از وقوع حادثه ادعا شده در دوما و حمایت از ارزیابی دور از حقیقت و منطقی که ایالات متحده آمریکا و جمعی از کشورهای غربی به منظور توجیه تجاوز خود علیه سوریه در پشت آن هستند، شرایط غیرطبیعی و غیرحرفه ای کار در این سازمان را منعکس و تاکید می نماید که دبیرخانه فنی سازمان هم اکنون احتیاج فوری به تغییر رویکرد کاری و ثابت کردن بی طرفی، استقلال و واقع گرا بودن خود دارد تا اعتماد را به گزارش هایی که توسط تیم های آینده آن صادر می گردد، بازگرداند.

صباغ کوشش های بی وقفه بعضی کشورهای غربی در متهم کردن سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی را محکوم کرد به خصوص که به طور عمدی اطلاعاتی که سوریه به طور مستمر در اختیار آن قرار می دهد نادیده می گیرد، اطلاعاتی که درباره مقدمه چینی تروریست ها و حامیان آن برای ساخته و پرداخته کردن حملات شیمیایی به منظور متهم کردن ارتش سوریه است.

نماینده سوریه در سازمان منع سلاح شیمیایی تاکید نمود: نمونه شاخص این امر چیزی است که اخیراً در حومه استان های حلب و ادلب در جریان عملیات ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی رخ داد که در آنجا اطلاعات مهمی درباره حمل و نقل و ارسال مواد شیمیایی سمی از ترکیه به سوریه برای گروه های تحت حمایت اطلاعات رژیم اردوغان ارائه شد تا تحت نظارت عناصر اطلاعاتی ترکیه و آمریکا در مقرهای گروه کلاه سفیدها ذخیره گردد و در حین پیشروی ارش سوریه در این مناطق به کار گرفته است، اما متاسفانه اصلا اهمیتی به این اطلاعات مهم ندادند.

صباغ بر ادامه همکاری سوریه با دبیرخانه فنی سازمان و استقبال از سفر تیم های مختلف آن به سوریه تاکید نمود و گفت: باید در اریابی اوضاع امنیتی هر منطقه از سوریه ملاحظات لازم اتخاذ گردد و تیم های این سازمان با موافقت مقامات ذیربط سوریه چنین دیدارهایی را ترتیب دهند.

پیشتر پایگاه افشاگر ویکی لیکس فاش نموده بود که سازمان منع سلاح های شیمیایی کوشش نموده با دستکاری در یک گزارش در خصوص حمله شیمیایی در سوریه، زمینه حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه را به این کشور فراهم کند. بر اساس سندی که این پایگاه منتشر نموده، گزارش سازمان منع سلاح های شیمیایی در خصوص استفاده از بمب شیمیایی در دوما در سال 2018، دروغ بوده است.

آمریکا و متحدانش پیش از این دو باره به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به اهدافی در این کشور حمله نموده اند. اولین بار، فروردین ماه سال 1396 بود که آمریکا به بهانه حمله شیمیایی در خان شیخون، به پایگاه هوایی الشعیرات ارتش سوریه در در استان حمص حملات موشکی کرد. دومین حمله یک سال بعد از حمله اول و در 25 فروردین سال گذشته توسط سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس انجام شد و آنها جمعا 100 موشک به سوریه شلیک کردند.

ادعاهای کشورهای غربی در حالی مطرح می گردد که سوریه در سال 2013 در چارچوب توافقی میان آمریکا سلاح های شیمیایی خودش را زیر نظارت سازمان منع سلاح های شیمیایی یا امحا نموده و یا به خارج از سوریه ارسال نموده است. مقام های سوری نیز بارها اعلام نموده اند که این کشور سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 896

به "سوریه بر ضرورت بی طرفی سازمان منع سلاح شیمیایی تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه بر ضرورت بی طرفی سازمان منع سلاح شیمیایی تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید