سیسی قانون جنجالی جرائم سایبری را صادر کرد

به گزارش مجله استخدام جدید، رئیس جمهوری مصر قانونی جنجالی کنترل جرائم سایبری را به بهانه تهدید امنیت ملی صادر کرد، این در حالی است که نهادهای مدافع حقوق بشر همواره اقدام مسؤولان قاهره در نقض آزادی ها و به ویژه شبکه اینترنت را محکوم می نمایند.

سیسی قانون جنجالی جرائم سایبری را صادر کرد

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، با صدور این قانون از سوی عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر، مسؤولان قاهره اجازه می یابند بر اساس یک حکم قضایی هر سایتی را که مضمون آن تهدیدی برای امنیت ملی قلمداد گردیده و یا اقتصاد کشور را به مخاطره می اندازد، مسدود نمایند.

ولت مصر می گوید، این قانون به آن اجازه می دهد با تروریسم و کوشش ها برای بی ثبات کردن کشور مقابله کند.

اما فعالان حقوق بشری می گویند دولت سیسی به دنبال بهانه ای برای سرکوب مخالفان سیاسی خود است.

طبق گزارش موسسه آزادی بیان و عقیده در قاهره، بیش از 500 سایت خبری یا نهاد غیردولتی در مصر مسدود گردیده اند.

البته حق اعتراض به این اقدام قاهره برای این نهادها و اشخاص محفوظ است.

طبق این قانون جدید، برای هر کسی که عمدا یا سهوا وارد سایت یا یک حساب کاربری خاص و یا سیستمی اطلاعاتی که ورود به آن ممنوع است، گردد و در آن سایت دست به خرابکاری زده و برای نابود کردن یا تغییر اطلاعات، نسخه برداری یا بازنشر اطلاعات موجود در سایت و بیانیه ها کوشش کند، مجازات یک سال حبس و 50 تا 100 هزار پوند جریمه نقدی در نظر گرفته گردیده است.

همچنین در این قانون آمده است، برای هر کسی که سایت یا حساب کاربری خاصی را در اینترنت با هدف ارتکاب جرم و یا تسهیل آن ایجاد، مدیریت و یا استفاده کند، مجازات دو سال حبس و 100 هزار پوند جریمه نقدی در نظر گرفته گردیده است.

علاوه بر این طبق قانون یاد گردیده، اگر این جرائم با هدف مختل کردن سیستم کلی یا به خطر انداختن سلامت و امنیت جامعه و یا آسیب زدن به امنیت ملی و اقتصاد کشور انجام شوند، مجازات حبس دارند.

به تازگی مسؤولان قاهره برخی از کاربران اینترنت و وبلاگ نویسان مشهور را به دلیل انتقاداتشان از دولت بازداشت و آنها را متهم کردند که به گروه های ممنوعه وابسته بوده و یا اطلاعات نادرست منتشر نموده اند.

قانون دیگری نیز وجود دارد که هنوز از سوی سیسی صادر نگردیده است و هدف از آن اعمال کنترل بیشتر بر رسانه ها است.

قانونی که پارلمان مصر در ژوئیه به تصویب رساند، نظارت مسؤولان قاهره بر سایت ها، وبلاگ ها و کاربران اینترنت را بسیار بیشتر کرد.

عفو بین الملل در ژوئیه این دو قانون را ناقض حق آزادی در شبکه اینترنت دانست.

مسؤولان قاهره در شرایط نامطلوب امنیتی و اقتصادی این کشور تاکید دارند که برای مقابله با تروریسم و تمامی کسانی که قصد آسیب زدن به کشور را دارند، کوشش می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 3

به "سیسی قانون جنجالی جرائم سایبری را صادر کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سیسی قانون جنجالی جرائم سایبری را صادر کرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیسی قانون جنجالی جرائم سایبری را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید