شناسایی سرنخ های مهم شلیک موشک

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرنگاران : سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که عملیات اعمال قانون و انحصار سلاح در دست دولت ادامه دارد و نیروهای امنیتی به سرنخ های مهمی در خصوص عاملان شلیک موشک رسیده اند.

شناسایی سرنخ های مهم شلیک موشک

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق روز یکشنبه گفت کرد که نیروهای امنیتی به سرنخ های مهمی در باره عاملان شلیک راکت به سوی منطقه امنیتی سبز بغداد دست یافته اند.

وی با تاکید بر اینکه عملیات اعمال قانون و انحصار سلاح در دست دولت ادامه خواهد داشت، افزود که در اجرای طرح امنیتی جدید تلاش های دقیق اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری عاملان شلیک موشک ادامه دارد.

سخنگوی نظامی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق افزود که کمیته های تحقیقات به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح تشکیل شده و هدف از آن شناسایی و معرفی عاملان شلیک موشک به سوی منطقه سبز امنیتی بغداد و شهروندان غیرنظامی است.

منطقه سبز امنیتی بغداد در مرکز پایتخت محل استقرار سفارتخانه های غربی از حمله سفارت آمریکا و انگلیس است.

رسول همچنین تاکید کرد که عملیات اجرای قانون، اعمال اقتدار دولت و کنترل سلاح بی ضابطه ادامه دارد و تا زمان پایان درگیری های عشایری و با هماهنگی عشایر اصیل عراقی متوقف نخواهد شد.

وی یاد آور شد که اکنون زمان تامین امنیت مراسم اربعین امام حسین (ع) است و بخش های مختلف نیروهای امنیتی باید امنیت مسیرهای پیاده روی زائران را تامین کنند.

رسول با اشاره به انجام عملیات امنیتی پیشگیرانه علیه داعش و عناصر باقی مانده آن در عراق به مناطق مورد مناقشه اشاره کرد و برخی از آنها را از مناطق خالی از نیروی امنیتی و حد فاصل مناطق تحت کنترل نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق و دولت فدرال دانست.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اظهار کرد که در این مناطق عناصر گروه تروریستی داعش حضور دارند و نیاز به عملیات ویژه و پیشگیرانه برای از بین بردن تروریست ها در این مناطق است.

وی بیان کرد که کمیته های مشترک میان دولت فدرال و وزارت امور پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق با هماهنگی یکدیگر سعی در کمرنگ کردن مسائل و پوشش خلاء امنیتی در مناطق مورد مناقشه دارند.

رسول با تاکید بر اینکه باید حملات هوایی و عملیات ویژه در این مناطق انجام شود احتمال داد که عملیات امنیتی مشترک در آینده بین نیروهای دولت فدرال و پیشمرگه برای بازرسی این مناطق با هدف نابودی عناصر داعش در آنها انجام شود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1318

به "شناسایی سرنخ های مهم شلیک موشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی سرنخ های مهم شلیک موشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید