شهروندان کالیفرنیا برای لغو قرنطینه دست به تظاهرات زدند

به گزارش مجله استخدام جدید، هزاران شهروند کالیفرنیایی در سرتاسر این ایالت دست به تظاهرات زده و لغو قوانین قرنطینه و بازگشایی کسب وکارها را خواهان شدند.

شهروندان کالیفرنیا برای لغو قرنطینه دست به تظاهرات زدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هزاران نفر از شهروندان ایالت کالیفرنیای آمریکا، با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف خواهان لغو قرنطینه و بازگشایی کسب وکارها شدند.

به نوشته روزنامه گاردین، شهرهای مختلف ایالت کالیفرنیا، از ساکرامنتو تا سان فرانسیسکو و سان دیگو روز آدینه صحنه حضور هزاران معترض به قوانین قرنطینه و بسته شدن سواحل بودند.

به گفته یکی از مقامات پلیس تنها در ساحل هانتینگتون حدود 3000 نفر خواهان لغو محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شدند.

در شهر ساکرامنتو، معترضان پلیس ضد شورش را که برای متفرق کردن آن ها وارد صحنه شده بودند خائن خطاب نموده و با آن ها درگیر شدند. عصر آدینه به وقت محلی تظاهرات در این شهر به آشوب کشیده شد.

گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا وعده داد اصلاحات معنی داری درخصوص قوانین قرنطینه اعمال خواهد نمود. او گفت کالیفرنیا به مرحله ایجاد تغییراتی که می توانند موجب بازگشایی کسب وکارها شوند، بسیار نزدیک شده است.

با این حال این فرماندار آمریکایی تأکید کرد تغییر در قوانین قرنطینه با توجه به کاهش مبتلایان به ویروس کرونا انجام خواهد گرفت و فشار معترضان در آن تأثیری ندارد.

او در کنفرانسی خبری روز آدینه گفت، با معترضان ابراز همدردی نموده و نگرانی آن ها از مسائل مالی و آینده خانوادهایشان را درک می نماید.

نیوسام خطاب به معترضانی که با اعضای خانواده خود و بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تجمعات شرکت نموده بودند گفت، افرادی که فاقد علائم ابتلا به ویروس کرونا هستند ممکن است آن را به دیگران سرایت دهند پس از خودتان محافظت کنید. از خانواده خود محافظت کنید. از فرزندان و والدین خود محافظت کنید.

وی همچنین دستگیر کردن معترضانی که قوانین فاصله گذاری را رعایت نمی نمایند به مقامات محلی شهرها واگذار کرد.

پیش از این نیز طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که خواهان بازگشایی کسب وکارها در این کشور است، در شهرهای مختلف این کشور بر علیه تمدید قوانین قرنطینه دست به تظاهرات زده بودند.

ترامپ روز پنجشنبه گفت، دولت فدرال قوانین مربوط قرنطینه را تمدید نمی نماید و آن را به فرمانداران ایالات واگذار می نماید.

عصر پنجشنبه صدها معترض که بعضی مسلسل در دست داشتند، به ساختمان ایالتی کنگره در میشیگان حمله نموده و کوشش کردند جلسه قانون گذاران درباره تمدید قرنطینه را به هم بزنند.

منتقدان ترامپ معتقدند او مردم را به خشونت علیه فرمانداران و قانون گذاران دموکرات تحریک می نماید. بعضی معتقدند وی با انتشار توئیت هایی درباره آزاد کردن ایالت ها، به طرفداران افراطی خود این پیغام را می رساند که دست به اسلحه ببرند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1024

به "شهروندان کالیفرنیا برای لغو قرنطینه دست به تظاهرات زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندان کالیفرنیا برای لغو قرنطینه دست به تظاهرات زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید