صادرات دارو از ایران به عمان کلید خورد

به گزارش مجله استخدام جدید، عضو کمیسیون بهداشت مجلس از توافق ایران و عمان برای صادرات دارو به عمان اطلاع داد.

صادرات دارو از ایران به عمان کلید خورد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، با اشاره به سفر هیئت ایرانی به کشور عمان، گفت: این سفر 30 فروردین انجام شد.

وی با بیان اینکه سفر هیئت ایرانی به عمان براساس مراودات و برنامه ریزی های وزرای بهداشت دو کشور انجام شد، گفت: در این سفر هیئت ایرانی از بیمارستان سلطنتی عمان و مرکز ملی دیابت و غدد کشور عمان بازدیدی انجام دادند که در این بازدیدها میزان رشد و وضعیت بهداشت و درمان این کشور آنالیز شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره ملاقات های اعضای هیئت ایرانی با مسئولان عمانی، گفت: در این سفر اعضای هیئت ایرانی ملاقاتی با معاون نخست وزیر و همچنین وزیر بهداشت و معاونانش انجام دادند که در این ملاقات ها موضوع دوستی و همکاری بین دو کشور به ویژه تقویت همکاری در بحث بهداشت و درمان مورد تاکید دو طرف بود.

وی با اشاره به دیگر موضوع مطرح شده در این ملاقات ها، توضیح داد: در جلسات برگزار شده، مقرر شد در زمینه پزشک متخصص و فوق تخصص و همچنین مبادله دانشجو کشور ایران با کشور عمان همکاری هایی داشته باشد.

نماینده مردم فریدن و فریدون شهر در مجلس با تاکید بر اینکه کشور عمان داروهای مورد احتیاج کشورش را عمدتا از سایر کشورها وارد می نماید، گفت: در این سفر توافق نامه ها و موافقت نامه هایی بین دو کشور منعقد شد تا دو کشور بتوانند مبادلات دارویی داشته باشند و تا شرکت های دارویی ایران بتوانند صادرات دارو به این کشور داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تدوین گزارشی از سفر هیئت اعزامی به عمان اطلاع داد و گفت: این گزارش در جلسات آینده کمیسیون قرائت می گردد.

انتهای پیغام،

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 446

به "صادرات دارو از ایران به عمان کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات دارو از ایران به عمان کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید