صدیقی: هدف فدراسیون ووشو توسعه ورزش در تمام منطقه ها کشور است

به گزارش مجله استخدام جدید، رئیس فدراسیون ووشوی ایران گفت: تصمیم داشتیم با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در قشم، از ورزش به عنوان وسیله ای جهت توسعه زیر ساخت ها در منطقه آزادی قشم استفاده کنیم.

صدیقی: هدف فدراسیون ووشو توسعه ورزش در تمام منطقه ها کشور است

امیر صدیقی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره برگزاری مسابقات قهرمانی کشور ووشو (انتخابی تیم ملی برای بازی های آسیایی) شرح داد: بسیار خوشحالیم که بعد از 2 سال تاخیر خاتمه مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی جزیره زیبای قشم، با همکاری سازمان منطقه آزاد و هیات ووشو هرمزگان برگزار گردید. منطقه ای استراتژیک که همیشه از اهمیت بسیار زیادی برای کشور برخوردار است.

او ادامه داد: حدودا 400 ورزشکار، مربی و داور در جزیره قشم حضور یافتند تا مسابقات قهرمانی کشور برگزار گردد. مسابقات پر اهمیتی که برای انتخاب ملی پوشان جهت حضور در بازی های آسیایی هانگژو برگزار می گردد. این رقابت ها در 10 وزن ساندا و 4 بسته تالو در حال برگزاری است که مربیان تیم های ملی نیز از نزدیک مسابقات را زیر نظر دارند.

رئیس فدراسیون ووشو درباره برگزاری مسابقات در جزیره قشم نیز گفت: همانطور که می دانید این نخستین میزبانی منطقه آزاد قشم از مسابقاتی در این سطح است و پیش از این هیچ مسابقه ای در منطقه آزاد قشم برگزار نشده است. هدف فدراسیون ووشو از این کار توسعه ورزش در تمام منطقه ها کشور است و امیدواریم با این اقدام فدراسیون، در سال های آینده شاهد پیدایش قهرمانان از این منطقه نیز باشیم. ورزشکاران برای این مسابقات از 31 استان و سه منطقه آزاد حضور یافته اند که مجموعا 34 منطقه می گردد و نشان از سخت بودن کار دارد.

او درباره حواشی که به علت امکانات ضعیف هتل محل اقامت ووشوکاران ایجاد شده، نیز اظهار کرد: ایران کشوری وسیع است که مطمئناً در همه منطقه ها آن امکانات با یک سطح وجود ندارد و ما شخصاً این موضوع را آگاه هستیم، اما وظیفه خود می دانیم که ورزش را وسیله ای به عنوان توسعه زیرساخت ها در منطقه ها مختلف کشور مورد استفاده قرار دهیم. من فکر می کنم فدراسیون ووشو اولین فدراسیونی است که مسابقات خود را در منطقه آزاد قشم برگزار می نماید و این یعنی ما تصمیم داشتیم با آوردن ورزش به این منطقه، توسعه را ببینیم. امیدواریم با این اقدام فدراسیون در آینده شاهد معرفی قهرمانان بزرگ از منطقه آزاد قشم باشیم، ضمن این که امیدواریم این منطقه میزبانی های بیشتری را نیز به خود اختصاص دهد.

صدیقی در پاسخ به این سوال که آیا استان های دیگری نیز برای میزبانی از رقابت های قهرمانی کشور ووشو داوطلب شده بودند یا خیر؟ شرح داد: متاسفانه به علت هزینه هایی که بحث میزبانی برای شهرها و استان ها دارد، به غیر از تهران که فدراسیون ها در آنجا حضور دارند، استان ها و شهرها تقاضای میزبانی نمی نمایند، اما در خصوص مسابقات قهرمانی کشور ووشو منطقه آزاد قشم با قدرت پیش آمد و بهمن ماه یا اسفند ماه بود که جلسه ای را با مسئولان این سازمان برگزار کردیم و کاملاً علاقمند به میزبانی بودند. به نظر من بخاطر شرایط استراتژیک این منطقه نیز اتفاق خوبی بود که میزبانی به منطقه آزاد قشم سپرده شد، البته باید کمی سطح خواسته های خود را پایین تر بیاوریم و کم کم به فکر توسعه زیرساخت ها باشیم.

پس از پیوستن حسین اوجاقی به سازمان ورزش شهرداری، صحبت هایی مبنی بر کناره گیری او از سرمربیگری تیم ملی مطرح شد که صدیقی در این مورد نیز گفت: حسین اوجاقی از سرمایه های ورزش کشور و ووشو است. او به واسطه تجاربی که در ووشو به دست آورده می تواند در ورزش شهروندی نیز کاملاً برای توسعه ورزش کشور مفید باشد. بحث قطع همکاری و کناره گیری مطرح نیست و ان شاءالله در زمان مناسب به صورت دقیق درباره قطع همکاری یا ادامه همکاری با حسین اوجاقی تصمیم گیری خواهد شد، اما چیزی که وجود دارد او سرمایه ماست و هیچگاه از ووشو جدا نمی گردد. در حال حاضر نیز مربیان تیم های ملی رقابت های قهرمانی کشور را زیر نظر دارند تا تصمیمات دقیق تری در زمان آغاز اردوهای تیم ملی گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2012

به "صدیقی: هدف فدراسیون ووشو توسعه ورزش در تمام منطقه ها کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدیقی: هدف فدراسیون ووشو توسعه ورزش در تمام منطقه ها کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید