عراق، سفر قریب الوقوع هیئتی از اقلیم کردستان به بغداد، تاکید گروه های اکثریت بر لزوم خروج سریع نظامیان آمریکایی

به گزارش مجله استخدام جدید، یک نماینده مجلس عراق از سفر قریب الوقوع هیئتی از اقلیم کردستان به بغداد اطلاع داد و هدف از این سفر را آنالیز سه پرونده مهم اظهار داشت.

عراق، سفر قریب الوقوع هیئتی از اقلیم کردستان به بغداد، تاکید گروه های اکثریت بر لزوم خروج سریع نظامیان آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بشیر الحداد معاون دوم رئیس مجلس عراق روز آدینه گفت هیئتی از دولت اقلیم کردستان به زودی به بغداد سفر خواهد نمود تا گفتگوها را به ویژه پس از افزایش فرایند صدور بیانیه میان اربیل و بغداد درباره حقوق کارکنان اقلیم تکمیل کند.

الحداد که با خبرگزاری رسمی عراق سخن می گفت، گفت هیئت اقلیم، سه پفراینده مهم را با دولت فدرال آنالیز خواهد نمود که این پفراینده ها شامل سهم اقلیم از بودجه عمومی سال آینده، مسائل نفت و گذرگاه های مرزی است.

وی اضافه کرد بر اساس اطلاعات دریافتی، هیئت اقلیم کردستان طی روزهای آینده برای تکمیل گفتگوهایی که در گذشته میان دو طرف انجام و به تفاهم و توافقاتی درباره بودجه، نفت و گذرگاههای مرزی منجر شد، به بغداد سفر خواهد نمود.

وی ادامه داد هنوز تعیین نشده است که آیا این هیئت به ریاست شادمان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم به بغداد خواهد آمد یا خیر؟

مخالفت گروه های اکثریت با طولانی شدن فرایند خروج نظامیان آمریکایی از عراق

پایگاه خبری الاخباریه از مخالفت گروههای سیاسی اکثریت با طولانی شدن زمان خروج نظامیان آمریکایی و تاکید آنها بر خروج فوری این نیروها اطلاع داد.

این رسانه به نقل از یک منبع سیاسی نوشت گروههای سیاسی شیعی در نشست اخیر خود با مصطفی الکاظمی نخست وزیر تاکید نموده اند با جدول زمان بندی عقب نشینی نیروهای آمریکایی مخالف هستند. به گفته این منبع، گروههای سیاسی همچنین گفته اند الکاظمی نباید برای دومین دوره نامزد نخست وزیری کند.

ادعای یک مسئول آمریکایی: الکاظمی از ما درخواست یاری کرد

یک مقام آمریکایی مدعی شده است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق از آمریکا درخواست یاری نموده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری الاخباریه عراق، جوی هود دستیار ارشد وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق از ایالات متحده آمریکا درخواست یاری نموده و بر اهمیت ادامه حمایت ائتلاف بین المللی(آمریکایی) از عراق تاکید نموده است.

این مقام آمریکایی اضافه کرد دیدارها و نشستهای مقامات آمریکایی و عراقی در گفتگوی استراتژیک که هفته گذشته برگزار گردید، ثمربخش بود که نتیجه آن ارائه ابتکارات متعدد میان دو طرف بود.

وی مدعی شد الکاظمی خواهان یاری آمریکا شد و در این زمینه که احتیاج مستمری به حمایت ائتلاف(آمریکایی) از عراق وجود دارد، صریح بود و بسیاری از بحث و آنالیز ها میان دو طرف بر شکلی که باید این حمایت مستمر مبتنی بر آن باشد، متمرکز بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1240

به "عراق، سفر قریب الوقوع هیئتی از اقلیم کردستان به بغداد، تاکید گروه های اکثریت بر لزوم خروج سریع نظامیان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، سفر قریب الوقوع هیئتی از اقلیم کردستان به بغداد، تاکید گروه های اکثریت بر لزوم خروج سریع نظامیان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید