فارس من، نباید اصالت افراطی به مقالات ISI داد، دانشجو را در صف دفاع از رساله نگه داشتن خلاف است

به گزارش مجله استخدام جدید، رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه دانشجو می تواند بر اساس مقالات داخلی اجازه دفاع داشته باشد، گفت: نباید اصالت افراطی به مقالات ISI داد.

فارس من، نباید اصالت افراطی به مقالات ISI داد، دانشجو را در صف دفاع از رساله نگه داشتن خلاف است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس در مقطع فوق لیسانس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند به وسیله آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح نمایند تا خبرنگاران خبرنگاران این مسائل را پیگیری نموده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت نمایند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع مشکل دانشجویان دکترا در دفاع از رساله دکترا بدون مقاله را مطرح نموده و از خبرنگاران خواهان گفت وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرنگاران برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

بسیاری از دانشجویان از سال 92 تا به امروز به دلیل عدم چاپ مقاله پیروز به دفاع نشدند

سید حسن صدوق رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی و رئیس مرکز آمایش دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی و عضو هیأت علمی این دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: بسیاری از دانشجویان به دلیل اینکه مقاله آنها چاپ نشده است از سال 92 تا به امروز پیروز به دفاع نشده اند.

دانشگاه می تواند مقالات داخلی و طرح های پژوهشی دانشجو را برای دفاع از رساله بسنجد

وی با بیان اینکه طول کشیدن دفاع دانشجو، دانشگاه را متضرر و خوابگاه ها و کلاس ها را در اشغال نگه می دارد، گفت: دانشگاه می تواند برای اینکه دانشجو بتواند دفاع کند مقالات داخلی و طرح های پژوهشی دانشجو را بسنجد.

صدوق خاطر نشان کرد: آیا آقایان اساتید حاضرند دانشجویان مقطع دکتری را در اجرای طرح های داخلی مشارکت دهند که مقاله نیز از آن استخراج گردد؟چرا طرح های پژوهشی باید در دانشگاه های بزرگ به عنوان مثال در همین دانشگاه شهید بهشتی با 20 یا 30 نفر از میان این همه استاد انجام گردد؟طرح های میلیاردی را فقط 2 یا 3 نفر بر عهده می گیرند و حاضر نیستند که با اساتید دیگر همکاری نمایند.

رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی در ادامه توضیح داد: اگر اعضای هیأت علمی با مشارکت دانشجویان دکتری طرح های پژوهشی را انجام دهند به لحاظ معیشتی، اشتغال و اسخراج مقاله مفید است.

نباید اصالت افراطی به ISI داد

صدوق با تاکید بر اینکه دانشجو می تواند بر اساس مقالات داخلی اجازه دفاع داشته باشد، یادآور شد: نباید اصالت افراطی به ISI بدهند. اگر مقاله ای استخراج شد که به طور طبیعی در مجلات خارجی قابل چاپ بود ایرادی ندارد در غیر اینصورت هویت اصیل دادن به ISI و دانشجو را به دلیل عدم انتشار مقاله ISI در صف دفاع از رساله نگه داشتن کار خلافی است.

تاکید بعضی از اساتید بر چاپ مقالات در مجلات خارجی افزایش ارتقاء علمی خودشان است

وی دلیل اینکه بعضی ها بر چاپ مقالات در مجلات خارجی تاکید دارند را چنین تشریح کرد و گفت: اینها می خواهند تعداد کمی مقالات ISI را بالا ببرند که بگویند از لحاظ ملی این تعداد مقاله در مجلات خارجی داشتیم و از طرفی بعضی از اساتید می خواهند به وسیله این مقالات مرتبه علمی خود را ارتقاء دهند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 745

به "فارس من، نباید اصالت افراطی به مقالات ISI داد، دانشجو را در صف دفاع از رساله نگه داشتن خلاف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، نباید اصالت افراطی به مقالات ISI داد، دانشجو را در صف دفاع از رساله نگه داشتن خلاف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید