لاوروف: دیپلماسی آمریکایی مبتنی بر تحریم، تهدید و ارعاب است

به گزارش مجله استخدام جدید، وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که آمریکا بار دیگر نشان داد که دیپلماسی آنها مبتنی بر روش های منسوخ شده تحریم، تهدیدها و ارعاب است و حتی نزدیکترین متحدین واشنگتن هم به خاطر دفاع از منافع خود تنبیه می شوند.

لاوروف: دیپلماسی آمریکایی مبتنی بر تحریم، تهدید و ارعاب است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در سخنرانی خود در ساعت دولت از صحن شورای فدراسیون (سنای) روسیه تاکید نمود که این کشور قطعاً به تحریم های نامآغاز آمریکا علیه خطوط لوله گاز جریان شمالی-2 و جریان ترکیه پاسخ خواهد داد.

لاوروف خطاب به سناتورهای روسی تاکید نمود: این موضوعی است که مستلزم کار آرام و تجزیه و تحلیل دقیق است و من به شما اطمینان می دهم که این اقدام طرف آمریکایی که کاملاً غیرقابل قبول، مغایر با همه هنجارهای قابل تصور از قوانین بین المللی و نجابت دیپلماتیک و انسانی است، بدون عکس العمل مناسب باقی نخواهد ماند.

به گفته وی، واشنگتن با اعمال مجازات هایی علیه ساخت خط لوله جریان شمالی-2 نشان داد که کار دیپلماسی آنها صرفاً در جهت ارعاب طرف مقابل انجام می گیرد .

وزیر خارجه روسیه اضافه نمود: ایالات متحده بار دیگر نشان داده که دیپلماسی آنها در وهله نخست مبتنی بر روش های منسوخ شده - تحریم، تهدیدها و ارعاب است. زمانی که نزدیکترین متحدین آمریکا به دلیل حل مسائل مالی و وظایف مربوط با توجه به امنیت انرژی خود مجازات می شوند، من فکر می کنم که هیچ کشوری در دنیا دیگر نباید تردید داشته باشد که اگر ایالات متحده وعده ای به آنها داده باشد، هر لحظه ممکن است آن را نقض کند.

وجود کانال ارتباطی روسیه و آمریکا درباره اوضاع در شبه جزیره کره

سرگئی لاوروف در بخش دیگری از سخنانش هشدار داد که اوضاع در شبه جزیره کره ممکن است دوباره منجر به شکل گیری یک شرایط بحرانی در منطقه گردد. وی گفت: روسیه به همراه ایالات متحده دارای یک کانال ارتباطی درباره اوضاع در شبه جزیره کره هستیم. نمی توانم بگویم که در تمامی این جهت گیری ما بطور یکسان حرکت مثبت داشت یم ، ولی وجود این کانال ارتباطی به درک بهتر اهداف یکدیگر یاری نموده و فرصتی را ایجاد نموده که آمریکایی ها دیدگاه ما درباره شرایط شبه جزیره کره که می تواند شرایط بحران جدیدی به خود بگیرد را نیز بشنوند.

وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به همراه سایر رهبران دنیای، دعوتنامه ولادیمیر پوتین رادریافت کرد و علاقه خود برای شرکت در جشن های هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی بزرگ در مسکو را تأیید کرد و اگر برنامه کاری به وی اجازه دهد، به روسیه سفر خواهد نمود.

لزوم تصویب اسناد بین المللی برای ممانع از دخالت در امور داخلی کشورها

سرگئی لاوروف معتقد است که تهیه یک سند بین المللی حقوقی درباره ممانعت از مداخله در امور داخلی کشورها بسیار ضروری است.

وی یادآور شد: اسناد الزام آوری برای جلوگیری از استفاده فراملی از قوانین داخلی، کوشش برای سرنگونی دولت های مآغاز و مداخله در امور داخلی در جامعه کشورهای مشترک المنافع، سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای به تصویب رسیده است. واضح است که همه این توصیه ها وجود دارد، ولی هیچ سند الزام آور قانونی و بین المللی در این رابطه وجود ندارد، به جز ، یک استثناء مهم که منشور سازمان ملل متحد است. به عقیده من، در شرایط کنونی دنیا ضروری است تا چنین سندی تهیه گردد.

وزیر خارجه روسیه اضافه نمود: البته عملاً هیچ فرصتی برای تصویب سندی که عدم دخالت در امور داخلی را تضمین کند، وجود ندارد، برای اینکه همتایان غربی ما مدت هاست که موضع خود را اعلام نموده و به آن پایبند هستند. البته ما در هر صورت باید به کوشش خود در این جهت ادامه دهیم ، زیرا استدلالات ما منطق است.

لاوروف همچنین یادآور شد که طی چند سال گذشته به ما ثابت شده که کشورهای غربی، بدون آنکه وجدان و صداقت داشته باشند، آغاز به تحریف تاریخ و تفاسیر نادرستی از نقش اتحاد جماهیر شوروی در جنگ دنیای دوم می زنند.

وی همچنین گفت که سیاستمداران معتبر غربی مدت هاست که به این درک رسیده اند که شبه جزیره کریمه، بخشی از خاک روسیه است، هرچند کوشش های بسیاری برای استفاده از این موضوع برای مهار کردن روسیه صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 672

به "لاوروف: دیپلماسی آمریکایی مبتنی بر تحریم، تهدید و ارعاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: دیپلماسی آمریکایی مبتنی بر تحریم، تهدید و ارعاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید