مذاکرات با کره جنوبی برای ایجاد راهکار خرید دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش مجله استخدام جدید، معاون اداره کل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت گفت: به دلیل تحریم، پولی به حساب شرکت های دارویی کره جنوبی واریز نشده است.

مذاکرات با کره جنوبی برای ایجاد راهکار خرید دارو و تجهیزات پزشکی

جلال نائلی معاون اقتصادی و همکاری های دوجانبه حوزه بین الملل وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به اعلام خبر برگزاری وبینار مسئولان وزارت بهداشت ایران با مسئولان ذیربط کره جنوبی درباره آزادسازی منابع اقتصادی کشورمان در بانک های این کشور برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی گفت: به بهانه تحریم های آمریکا، بانک های کره جنوبی از تبادلات اقتصادی با بانک مرکزی جمهوری اسلامی خودداری می کنن، بنابراین خرید دارو و تجهیزات از شرکت های بین المللی با مسائل عمده ای روبه رو است.

او ادامه داد: وزارت بهداشت به وسیله وبینار، جلسه ای با مسئولان ذیربط کره جنوبی در مورد آزاد کردن پول و منابع اقتصادی بانک مرکزی ایران در کشور کره جهت خرید دارو و تجهیزات پزشکی از شرکت های کره ای برگزار نموده است تا خرید دارو و انتقال پول بدون بروز هیچ مسئله ای انجام گردد.

معاون همکاری های اقتصادی اداره کل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت اضافه کرد: در حال حاضر خرید دارو و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم و عملی نبودن جابجایی، امکان پذیر نیست.

نائلی اعلام کرد: هم اکنون همکاری خوبی با کشور چین در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی اجرا شده و این کشور یاری های زیادی به کشورمان اهداء نموده و خرید دارو و تجهیزات از شرکت های معتبر و استاندارد چینی اجرا شده است.

نائلی اظهار کرد: یک جلسه مجازی با مسئولان وزارت بهداشت عراق در زمینه رفت و آمد تجار و انتقال کالا ها بین دو کشور بر اساس شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد تا بهترین راهکار، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تدوین و نهایی گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1208

به "مذاکرات با کره جنوبی برای ایجاد راهکار خرید دارو و تجهیزات پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات با کره جنوبی برای ایجاد راهکار خرید دارو و تجهیزات پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید