موافقت مجلس مصر با تمدید 3 ماهه حالت فوق العاده در این کشور

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از العهد، مجلس مصر با دستور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور برای تمدید حالت فوق العاده در این کشور موافقت کرد.

موافقت مجلس مصر با تمدید 3 ماهه حالت فوق العاده در این کشور

گفتنی است که عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر با توجه به آنچه شرایط امنیتی و بهداشتی خطرناک عنوان کرده بود، حالت فوق العاده در تمام این کشور را از روز سه شنبه 28 آوریل به به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد.

در متن این دستور آمده است: با توجه به شرایط امنیتی و بهداشتی خطرناک کشور و پس از نظرخواهی از شورای وزیران، رییس جمهوری تصمیم گرفت، در تمام نقاط کشور به مدت سه ماه حالت فوق العاده را تمدید کند. نیروهای مسلح و پلیس مسوولیت انجام اقدامات لازم در مبارزه با خطرهای تروریسم و تأمین مالی آن، حفظ امنیت تمام نقاط کشور، حفاظت از دارایی های عمومی و خصوصی و حفظ جان شهروندان را بر عهده دارند و برای کسانی که از این قانون سرپیچی کنند، مجازات زندان در نظر گرفته شده است.

این قانون اختیارات مقامات امنیتی را برای دستگیری و نظارت بر شهروندان مصری افزایش می دهد و محدودیت هایی برای آزادی رفت و آمد در برخی از مناطق این کشور ایجاد می کند.

حالت فوق العاده در تمام نقاط مصر در سال 2017 در پی حمله گروه های افراطی به دو کلیسا که منجر به کشته شده 45 نفر شد، اعلام شد.

این بار تمدید حالت فوق العاده با شیوع ویروس کرونا در جهان همزمان شده است.

چندی قبل مجلس مصر خاتمه موافقت خود را برای اصلاح قانون حالت فوق العاده بیان نمود و به رئیس جمهوری این حق را داد که اقدامات لازم را برای مقابله با شرایط اضطراری بهداشتی انجام دهد.

از جمله اقداماتی که السیسی می تواند در این راستا انجام دهد، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و توقف کار جزئی یا کلی در وزارتخانه ها و ادارات است.

حالت فوق العاده در دوره السیسی نخستین بار در سال 2014 اعمال شد اما محدود به منطقه شمال سینا و محدودیت رفت و آمد در برخی مناطق آن بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1031

به "موافقت مجلس مصر با تمدید 3 ماهه حالت فوق العاده در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مجلس مصر با تمدید 3 ماهه حالت فوق العاده در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید