هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره عواقب سخت برگزیت بدون توافق

به گزارش مجله استخدام جدید، وزیر امور خارجه انگلیس که امروز به برلین سفر می نماید درباره عواقب برگزیت سخت هشدار داده و تاکید نمود که در هفته های آینده اینکه منتظر بمانیم و امیدوار باشیم مسئله برگزیت به خودی خود حل نمی گردد.

هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره عواقب سخت برگزیت بدون توافق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس امروز چهارشنبه به برلین سفر می نماید تا در دیدار با مقامات این کشور به مسئله برگزیت بپردازد.

امروز روزی شلوغ برای جرمی هانت است. بر اساس اطلاعات دفتر وزارت امور خارجه انگلیس وی در برلین از جمله با هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد و آنگرت کرامپ کارن بایر، رئیس حزب دموکرات مسیحی دیدار خواهد نمود. وی همچنین قرار است در موسسه کونراد آدنایر یک سخنرانی ایراد کند. و بر اساس متن سخنرانی از قبل منتشر شده هانت درباره خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داده و گفت که چنین سناریویی هم از نظر سیاسی و هم مالی بسیار مضر خواهد بود.

با توجه به دست نوشته منتشر شده از هانت وی خطاب به آلمان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا اظهار داشت که در هفته های بسیار مهم آینده تنها این کافی نیست که منتظر بمانیم و امیدوار باشیم که مسئله برگزیت به خودی خود حل گردد. ما باید هر آنچه در توان داریم انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که چنین توافقی به دست می آید. در این متن سخنرانی همچنین آمده است که ما همه مسئولیت سنگینی بر عهده داریم.

وی اضافه نمود: تاریخدان ها نباید در آینده این پرسش را مطرح نمایند که چرا اروپا پیروز نشد یک دگرگونی محبت آمیز در مناسبات خود با انگلیس به دست آورد. انگلیس برای اتحادیه اروپا تنها یک شریک ساده نبوده بلکه دوست و متحد آن است.

انگلیس قرار است بر اساس برنامه های اتخاذ شده در 29 ماه مارس از اتحادیه اروپا خارج گردد. یک توافق بین بروکسل و لندن درباره روند برگزیت اواسط ژانویه از طرف مجلس لندن رد شد. در این شرایط در کنار یک خروج نامنظم انگلیس با عواقب مالی بسیار سخت برای اروپا و انگلیس احتمال به تعویق افتادن تاریخ برگزیت هم قابل تصور است. اگر تاریخ برگزیت تا بعد از تابستان به تعویق بیفتد انگلیس ممکن است مجبور گردد بار دیگر در انتخابات مجلسی اروپا شرکت کند.انتخابات مجلسی اروپا از23 تا 29 ماه می سال 2019 در اتحادیه اروپا برگزار می گردد.

در این شرایط ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس در نامه ای برای همتایان اروپایی خود از آنها خواسته است تا برای برگزیت بدون توافق آماده شوند. ساجد جاوید در این نامه نسبت به مختل شدن سیستم سیاستگذاری مشترک بین کشورهای اروپایی در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق هشدار داده است.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس هم اخیرا بعد از شکست دومین بار طرح ترزا می درباره برگزیت در مجلس این کشور اظهار داشت که ترزا می همچنان در این زمینه کار می نماید که تغییراتی را در توافق انجام گرفته با بروکسل درباره برگزیت به دست آورد. وی تأکید کرد که دولت همچنان این هدف را دنبال می نماید تا خروج مقرر انگلیس از اتحادیه اروپا در 29 ماه مارس را تضمین کند.

همزمان با سفر هانت به برلین ترزا می، نخست وزیر انگلیس هم امروز (چهارشنبه) برای یافتن پیروزیتی در مذاکرات به بن بست رسیده برگزیت به بروکسل سفر می نماید و در آنجا با یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی دیدار و مصاحبه خواهد نمود.

یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با توجه به هرج و مرج ها در روند برگزیت و احتمال تعویق تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این مسئله را غیر قابل تصور ندانست که انگلیس یک بار دیگر در انتخابات اروپا شرکت کند.

وزیر دارایی انگلیس هم روز گذشته در سخنانی تاکید نمود که یک برگزیت بدون توافق برای اتحادیه اروپا و انگلیس به یک اندازه بدبختی می آورد. به گفته وی وظیفه فوری ما حالا این است که توافقی به دست آوریم که از مناسبات تجاری ما با اتحادیه اروپا حمایت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 145

به "هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره عواقب سخت برگزیت بدون توافق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره عواقب سخت برگزیت بدون توافق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید