هشدار پکن؛ توافق هسته ای ایران در مقطعی حساس واقع شده است

به گزارش مجله استخدام جدید، سخنگوی وزارت خارجه چین با محکومیت اقدام تروریستی اخیر در تاسیسات نطنز گفت، توافق هسته ای ایران اکنون درمقطع حساسی قرار گرفته و ضرورت دارد که برجام در اولین فرصت به حالت اولیه بازگردد.

هشدار پکن؛ توافق هسته ای ایران در مقطعی حساس واقع شده است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری چهارشنبه بعد از ظهر خود به وقت تهران به پرسش های خبرنگاران درباره موضوعات داخلی و بین المللی از جمله آخرین تحولات در امور هسته ای ایران پاسخ داد.

به گزارش وبگاه وزارت خارجه چین ژائو لیجیان از سخنگوی وزارت خارجه چین در زمینه حمله تروریستی اخیر به تاسیسات هسته ای نطنز و محکومیت آن از سوی ایران گفت: چین خرابکاری در تاسیسات هسته ای نطنز در ایران را به شدت محکوم می نماید. ما قاطعانه با حمله به تاسیسات هسته ای مخالف هستیم. این یک مسئله جدی است و می تواند عواقب غیر قابل پیش بینی و غیر قابل ارزیابی داشته باشد.

وی اضافه نمود: چین کاملا خواستار حل و فصل سیاسی مسئله هسته ای ایران به وسیله دیپلماتیک است. موضوع هسته ای ایران اکنون در یک مقطع حساس واقع شده است. آنچه ضرورت دارد این است که برجام در اولین فرصت به حالت اولیه برگردانده گردد و از حقوق و منافع مشروع و قانونی همه طرفها محافظت گردد. امیدواریم که همه طرفها بتوانند فضای و شرایط لازم را برای این امر ایجاد نمایند.

این دیپلمات چینی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه در زمینه اعلام ایران مبنی بر شروع غنی سازی اورانیوم 60 درصدی گفت: موضوع هسته ای ایران در یک مقطع حساس واقع شده است. چین از همه طرف های مربوطه می خواهد که خونسرد باشند و خویشتنداری نمایند، در خصوص حمایت از برجام اجماع نمایند و از اقدام هایی که باعث تشدید تنش ها می گردد خودداری نمایند. وظیفه فوری این است که برای بازگشت بی قید و شرط ایالات متحده به برجام و لغو کلیه تحریم های مربوطه کوشش کنیم تا شرایطی فراهم گردد که این توافق در جهت صحیح قرار گیرد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت نماینده در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین که سه شنبه به منظور شرکت در دور جدید مذاکرات وارد وین شد، در گفت وگویی درباره این نشست بیان کرد، حادثه نطنز عزم ما را برای هم پیشرفت در عرصه هسته ای و هم پیشرفت در عرصه مذاکرات، قوی تر نموده است. دست ما الان بر خلاف آن چه ممکن است برخی ها فکر نمایند در مذاکره بسیار پر تر است. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1646

به "هشدار پکن؛ توافق هسته ای ایران در مقطعی حساس واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پکن؛ توافق هسته ای ایران در مقطعی حساس واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید