هویت عاملان حادثه پل السنک بغداد لو رفت

به گزارش مجله استخدام جدید، یک خبرگزاری عراقی، با انتشار مکالمات یکی از عاملان اغتشاشات جمعه شب در پل السنک بغداد، از دخالت یکی از سرکرده های حزب بعث در هدایت این جنایت علیه جوانان بی گناه عراقی خبر داد.

هویت عاملان حادثه پل السنک بغداد لو رفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که پس از حمله افراد ناشناس به تظاهرات کنندگان در میدان الخلانی و پل السنک بغداد و کشته و زخمی شدن ده ها معترض، طرف های مختلف داخلی در عراق یکدیگر را متهم به دخالت در این جنایت می کردند، وزارت کشور عراق گفت که در حال تحقیق در این باره است.

امروز سه شنبه (10 دسامبر)، خبرگزاری براثا، با افشای برخی از مکالمات عاملان این هرج و مرج و کشتار در حادثه السنک و میدان الخلانی، بار دیگر وجود دست های پشت پرده در هدایت اقدامات مشکوک در جریان تظاهرات های جاری در این کشور را ثابت کرد.

بر اساس این گزارش، در روز حادثه یکی از حاضران در پل السنک که بر اساس مکالمات به دست آمده، مسئول گروه های جنایتکار و اغتشاش گر در نزدیکی این پل و اطراف آن است، با عامر عبدالمجید السعدون مسئول گروه های اغتشاشات و جنایات وابسته به حزب منحله بعث که پسر عبدالمجید السعدون از رهبران این حزب که در حال حاضر در ترکیه به سر می برد، تماس گرفته است و او را در جریان جزئیات حوادث میدانی این منطقه قرار می دهد.

این مکالمات نشان می دهد که عامر السعدون از پیش درباره حوادث السنک اطلاع داشته و از این حادثه برای کشتن و پاکسازی جوانان بی گناه حاضر در این منطقه سوء استفاده کرده است.

جمعه شب گذشته، در حالی که موج اعتراض ها در مقایسه با ماه گذشته فروکش کرده بود، شماری فرد مسلح ناشناس با وارد شدن به میدانی الخلانی و پل السنک بغداد، ده ها نفر را کشتند و ده ها نفر را مجروح کردند. صبح شنبه به طور همزمان کشور های آمریکا، فرانسه، انگلیس، استرالیا و کانادا در اقدامی هم زمان بیانیه صادر و گفتند که از تظاهرات کنندگان حمایت می کنند. این کشور ها در این بیانیه ها گروه های مسلح را محکوم کرده بودند و مقصودشان سازمان الحشد الشعبی است که بخشی از نیرو های مسلح عراق قلمداد می شود و کاملا قانونی است.

این در حالی است که الحشد الشعبی بار ها تاکید کرده که وظیفه کنونی نیرو های این سازمان، حمایت از شهر های عراق در قبال تروریست هاست و آنچه در خصوص مداخله این نیرو ها در تظاهرات های جاری کشور گفته شده، صحت ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 633

به "هویت عاملان حادثه پل السنک بغداد لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هویت عاملان حادثه پل السنک بغداد لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید