واکسن کرونا تا چه مدت باعث ایمنی در بدن می گردد؟

به گزارش مجله استخدام جدید، دانشمندان آمریکایی در جدیدترین تحقیقات خود مدت زمان مصونیت ایجاد شده با واکسن کرونا در بدن را آنالیز کردند.

واکسن کرونا تا چه مدت باعث ایمنی در بدن می گردد؟

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، با آزمایش موفقیت آمیز واکسن کرونای دو شرکت مدرنا و فایزر، دو غول داروسازی آمریکا امید ها برای سرانجام همه گیری کووید 19 در دنیا افزایش یافته است. هر دو شرکت اعلام نموده اند واکسن هایشان می تواند نزدیک به 95 درصد کارایی و تاثیرگذاری داشته باشد. با این حال، یکی از چالش هایی که در این زمینه مطرح است طول زمانی است که این واکسن ها بدن را در برابر ویروس مصون نگه می دارند.

جدیدترین تحقیقات در آمریکا نشان داده است واکسن مدرنا می تواند در بدن بیماران باعث ایجاد پاسخ ایمنی گردد. این پاسخ ایمنی می تواند برای 3 ماه در بدن افراد باقی بماند.

متخصصان می گویند واکسن کرونای شرکت مدرنا باعث جلوگیری از حمله ویروس به سلول های بدن انسان می گردد. اما همان طور که از قبل پیش بینی می شد از سطح آنتی بادی بدن به مرور زمان کاسته می گردد. با این حال، مشاهده شده است در تمامی داوطلبان واکسن کرونا حداقل برای 3 ماه به اندازه کافی اثرگذار است که بتواند باعث ایجاد مصونیت گردد.

واکسن شرکت مدرنا که براساس ام آر ان ای (mRNA) است دو بار و در فاصله 28 روز به فرد تزریق می گردد.

متخصصان می گویند اگر چه میزان آنتی بادی (پادتن) خون با گذشت زمان کاسته می گردد، اما این موضوع جای نگرانی ندارد.

آنتونی فائوچی، مدیر مرکز مقابله با بیماری های عفونی آمریکا در این باره می گوید: محتمل است که سیستم ایمنی بدن بتواند با به یاد داشتن ویروس کرونا، پس از کاهش سطح آنتی بادی بدن در صورت مواجهه مجدد با کووید 19، پادتن لازم را دوباره فراوری کند.

آمریکا و بسیاری از کشور های اروپایی اقدام به پیش خرید میلیون ها دوز از واکسن کرونای فراوری شده شرکت مدرنا نموده اند.

پیش بینی می گردد فرایند واکسیناسیون عمومی در کشور های غربی از اواخر دسامبر و اوایل ماه ژانویه به طور رسمی شروع گردد. قرار است در مرحله نخست افراد آسیب پذیر و کسانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند آن را دریافت نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1402

به "واکسن کرونا تا چه مدت باعث ایمنی در بدن می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا تا چه مدت باعث ایمنی در بدن می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید