واکنش حسان دیاب به تصمیم ضد لبنانی ریاض

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، حسان دیاب نخست وزیر پیشبرد امور لبنان به ممنوعیت اعمال شده از سوی عربستان درباره محصولات کشاورزی لبنان واکنش نشان داد.

واکنش حسان دیاب به تصمیم ضد لبنانی ریاض

وی اضافه نمود: لبنان و لبنانی ها خواهان آزار و اذیت برادران سعودی نیستند.

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان تاکید نمود: ما خواهان داشتن بهترین روابط با عربستان هستیم. ما حامی عربستان در مبارزه با شبکه های قاچاق و عاملان آن هستیم.

حسان دیاب در ادامه جلسه ای که برای آنالیز تصمیم سعودی در ممانعت از ورود میوه و تره بار لبنان و تبعات آن تشکیل شده بود، گفت: ما مطمئن هستیم که عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس به خوبی می دانند که منع واردات محصولات زراعی لبنان مانع از قاچاق مواد مخدر نمی گردد و همکاری میان ما در کشف این شبکه ها موثر و کار ساز است.

پیش از این میشل عون رئیس جمهوری لبنان نیز در جلسه ای گفته بود: قاچاق به هر نحوی به کشور ضربه می زند و تحریم محصولات کشور توسط عربستان دلیل عینی آن است.

میشل عون همچنین خواهان سختگیری بیشتر در امرمبارزه با قاچاق و عاملان آن شد و بر اشتیاق کشورش برای برقراری بهترین روابط با کشورهای عربی تاکید نمود.

لازم به ذکر است که روز گذشته، ابراهیم الترشیشی رئیس اتحادیه کشاورزان در بقاع لبنان تصمیم ریاض در ممنوع کردن ورود محصولات کشاورزی از لبنان را ظالمانه توصیف نموده و اعلام نموده بود: این تصمیم مانند صاعقه ای بر سر ما بود و ما را غافلگیر کرد. کشاورزان و صادرکنندگان لبنانی از این موضوع بری هستند. این خارج از توان ما است. ما از عربستان می خواهیم که در این تصمیم خود تجدید نظر کند. ما هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به حمایت کل اعراب به ویژه سعودی ها احتیاج داریم.

اخیراً مقامات سعودی در بیانیه ای از ممنوعیت واردات و ترانزیت میوه و سبزیجات از لبنان تا زمان ارائه تضمین از سوی مقامات این کشور مبنی بر توقف قاچاق مواد مخدر خبر دادند و اعلام کردند: تصمیم بر آن شد که از ورود محموله های میوه و سبزیجات لبنانی به عربستان یا عبور آنها به وسیله آن جلوگیری گردد.

طبق این بیانیه، تصمیم مذکور تا زمانی که مقامات ذی صلاح لبنان تضمین های کافی و قابل اعتماد مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم برای متوقف ساختن عملیات قاچاق سیستماتیک علیه سعودی را ارائه دهند، به قوت خود باقی است و اجرایی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1675

به "واکنش حسان دیاب به تصمیم ضد لبنانی ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش حسان دیاب به تصمیم ضد لبنانی ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید