وزارت دفاع هند خروج از مانور قفقاز 2020 با روسیه را تایید کرد

به گزارش مجله استخدام جدید، وزارت دفاع هند تایید کرد که به خاطر پاندمی ویروس کرونا و چالش های لجستیکی مرتبط، به مانور نظامی چند کشوری ماه آینده در روسیه نیرو اعزام نخواهد کرد.

وزارت دفاع هند خروج از مانور قفقاز 2020 با روسیه را تایید کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این مانور تحت عنوان قفقاز 2020 سپتامبر امسال میلادی در جنوب روسیه برگزار خواهد شد. چین، پاکستان و ایران و چند کشور دیگر قرار است نیروهای خود را برای شرکت در این مانور اعزام نمایند.

وزارت دفاع هند در بیانیه ای گفت: روسیه و هند شرکای استراتژیک ممتاز و نزدیکی هستند. هند به دعوت روسیه در بسیاری از رویدادهای بین المللی شرکت نموده است. با این حال، با توجه به پاندمی کرونا و مسائل متعاقب آن در مانور از جمله برنامه ریزی های لجستیکی، هند تصمیم گرفته تا امسال به مانور قفقاز 2020 نیرو اعزام نکند.

بر اساس این بیانیه، طرف روسی از این تصمیم آگاه شده است.

اوایل روز شنبه، منابع در وزارت دفاع هند به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بودند که هند به خاطر اختلافات مرزی با چین در این مانور شرکت نخواهد کرد.

این در حالی است که رسانه های هندی اخیرا گزارش داده بودند که 200 نیروی هندی از جمله 160 نیروی زمینی ارتش و 40 نیروی هوایی و همچنین دو افسر نیروی دریایی به عنوان ناظر در مانورهای قفقاز 2020 شرکت می نمایند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اظهار داشت، مانورهای قفقاز 2020 برای ماه سپتامبر برنامه ریزی شده و شامل نیروهایی از شش کشور از جمله کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و سازمان معاهده امنیت جمعی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1188

به "وزارت دفاع هند خروج از مانور قفقاز 2020 با روسیه را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع هند خروج از مانور قفقاز 2020 با روسیه را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید