پاکستان وام یک میلیارد دلاری عربستان را پس می دهد

به گزارش مجله استخدام جدید، وزیر خارجه پاکستان که طی روزهای اخیر انتقاد تندی به سکوت سران آل سعود در قبال کشتار مسلمانان کشمیری داشت از پس دادن وام یک میلیارد دلاری عربستان اطلاع داد.

پاکستان وام یک میلیارد دلاری عربستان را پس می دهد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: احزاب اپوزیسیون که نسبت به سخنان ما در قبال عربستان و مردم کشمیر اعتراض دارند در اصل مساله کشمیر را به درستی متوجه نشده اند.

وی توضیح داد: کشمیر موضوعی نیست که روی آن بازی سیاسی صورت بگیرد و احزاب اپوزیسیون این را باید به درستی درک نمایند.

قریشی گفت: ما روابط خوبی با عربستان داریم ولی آنها باید درک نمایند مساله کشمیر چه اندازه برای ما اهمیت دارد و وظیفه خود را نسبت به کشمیر انجام دهند.

وزیر خارجه پاکستان اضافه نمود: ما وظیفه داشتیم موضوع کشمیر را در تمام سطوح رسمی و بین المللی مطرح کنیم و این کار را انجام دادیم البته توقع از سازمان همکاری اسلامی که ریاست آن را عربستان به عهده دارد بیش از اقدامات آن بود.

معاون حزب تحریک انصاف گفت: اگر مسئولین دولت عربستان به خوبی درک می کردند که موضوع کشمیر چه اهمیتی دارد آن را جدی تر گرفته و جلسه ای را با حضور اعضای سازمان همکاری اسلامی برای آنالیز مساله کشمیر برگزار می کردند.

قریشی که آشکارا از ناامید شدن خود نسبت به اقدام سعودی ها و احتمال تشکیل ائتلافی جدید برای حمایت از موضوع کشمیر سخن گفته بود، تاکید نمود: ما یک میلیارد دلار وام عربستان را پس خواهیم داد زیرا کاهش قیمت نفت باعث شده آنها به مشکل اقتصادی برخورد نمایند.

این در حالی است که از ماه گذشته ارائه نفت و مشتقات آن به صورت نسیه از طرف عربستان قطع شده است و دولت اسلام آباد در راستای توجیه آن خاطرنشان کرد: قرارداد خرید نفت به صورت نسیه یک ساله بوده است.

دولت سعودی به دلیل داشتن منافع مشترک با هند حاضر نیست در خصوص مساله کشمیر و شرایط وخیم مسلمانان آن سخن بگوید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1205

به "پاکستان وام یک میلیارد دلاری عربستان را پس می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان وام یک میلیارد دلاری عربستان را پس می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید