سرانجام قرنطینه دانشجویان بازگشته از ووهان ، 57 دانشجو امروز به خانه های خود برمی گردند

به گزارش مجله استخدام جدید، دوره 14 روزه قرنطینه 57 دانشجوی دانشجوی ایرانی ِبازگشته از شهر ووهان چین به سرانجام رسید و آنها امروز سه شنبه 29 بهمن در سلامت کامل و بدون هیچ گونه نشانه ای از ابتلا به ویروس کرونا به آغوش خانواده های خود برمی گردند.

سرانجام قرنطینه دانشجویان بازگشته از ووهان ، 57 دانشجو امروز به خانه های خود برمی گردند

با ما همراه باشید و با تورهای تابستانی چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، سعید نمکی، وزیر بهداشت که دیروز در روز چهاردهم قرنطینه، ملاقاتی با این دانشجویان داشت، از سرانجام دوره قرنطینه و بازگشت آنها به خانه های خود اطلاع داد. نمکی دیشب در صفحه توییتر خود نوشت: امروز به ملاقات عزیزانمان که از ووهان چین برگشته بودند، رفتم. خوشبختانه دوره چهارده روزه قرنطینه به سرانجام رسیده و همانطور که قول داده بودم، همگی سرحال و سلامت به آغوش خانواده هایشان بازمی گردند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این رابطه به ایرنا گفت: در طول این دوره 14 روزه، همه دانشجویان (57 نفر) روزی دو بار معاینه و تب سنجی شدند و هیچ گونه علائمی از ویروس جدید کرونا نداشتند. آزمایش ویروس کرونا هم از این افراد گرفته شد که آزمایش همه منفی بود.

علیرضا رئیسی اظهار کرد: در طول دوره قرنطینه، برای این دانشجویان جلسه های سلامت روان هم برگزار گردید. به هر حال چون این دانشجویان قبل از انتقال به ایران هم در شرایط قرنطینه بودند، ترس از بیماری و اضطراب و دوری از خانواده داشتند و به همین دلیل جلسه های سلامت روان برای آنها برگزار کردیم.

به گفته رئیسی، برای همه این دانشجویان که از 15 بهمن تا به امروز در قرنطینه بودند، گواهی سلامت و ترخیص از قرنطینه ازسوی وزارت بهداشت صادر شده است. علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت نیز که در این دوره 14 روزه در قرنطینه دانجویان حضور داشت، گفت: برای همه دانشجویان حاضر در قرنطینه، گواهی سلامت و ترخیص صادر شده و همه آنها صبح سه شنبه (امروز) به شهرهای خود برمی گردند.

  • روایت دانشجویان ایرانی ِچین از حال و هوای ووهان | مردم از ما نترسند، کرونا نداریم

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت هم با اشاره به این که دانشجویان محصل در ووهان که (روز 15 بهمن) طی پروازی اختصاصی به کشور بازگشته بودند، به مدت 14 روز در هتلی واقع در اطراف تهران در قرنطینه بودند، گفت: در تمام روزهای قرنطینه تمام این 57 دانشجو روزانه 2 مرتبه توسط تیم پزشکی مورد معاینه قرار می گرفتند و آزمایش PCR هم از آنها انجام شد.

جهانپور گفت: با توجه به نرمال بودن جواب آزمایش های کرونا و همچنین علائم عمومی مطلوب و حال عمومی مناسب این افراد، گواهی سلامت همه آنها صادر و تحویل آنها شد.

  • فیلم | اینجا قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از چین است

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 729

به "سرانجام قرنطینه دانشجویان بازگشته از ووهان ، 57 دانشجو امروز به خانه های خود برمی گردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام قرنطینه دانشجویان بازگشته از ووهان ، 57 دانشجو امروز به خانه های خود برمی گردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید