چین خطاب به بایدن: از خط قرمز عبور نکن!

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یانگ جیه چی عضو دفتر سیاسی و رئیس دفتر امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، امروز سه شنبه، خواهان بازگشت روابط پکن-واشنگتن به مسیری قابل پیش بینی و سازنده شد.

چین خطاب به بایدن: از خط قرمز عبور نکن!

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

با این حال، وی در بخشی از اظهاراتش که از سوی خبرگزاری بلومبرگ بازتاب داده شد؛ هشدار داد که مداخله در امور داخلی چین خط قرمزی است که عبور از آن جایز نخواهد بود و هرگونه غفلت به تضعیف رابطه دوجانبه منجر خواهد شد حال آنکه منافع واشنگتن نیز به مخاطره می افتد.

از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن دموکرات در آمریکا، یانگ عالیرتبه ترین مقام چینی است که به اظهار نظر درباره رابطه دو کشور پرداخته است.

تنش آفرینی با چین اگرچه در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به اوج خود رسید؛ اما ظاهراً جزئی از راهبرد بلند مدت مهار پکن در ایندوپاسیفیک است.

اعزام ناوهای آمریکایی به دریای چین جنوبی و حمایت از جدایی طلبان هنگ کنگی و تایوانی نیز به همین دلیل قابل ارزیابی است.

به گزارش خبرنگاران، طبق چارچوب راهبردی آمریکا در ایندوپاسیفیک، چین به دنبال پر کردن خلاء ناشی از سست شدن اتحاد واشنگتن و کشورهای منطقه از راه رجحان جویی در حوزه های مالی، هوش مصنوعی و بیوژنتیک است و برای دفع این خطر، آمریکا نه تنها باید با متحدان سنتی نظیر ژاپن و استرالیا همکاری نزدیک داشته باشد بلکه باید هند را نیز به عنوان اهرم اصلی توازن قوا در نظر بگیرد حال آنکه اتحاد چین و مناطق تابعه به ویژه تایوان ذیل اصل چین واحد دیگر موضوعیت ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1509

به "چین خطاب به بایدن: از خط قرمز عبور نکن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خطاب به بایدن: از خط قرمز عبور نکن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید