کرونا به سومالی رسید

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، مقامات بهداشتی سومالی از اولین مورد ابتلا به کرونا در این کشور خبر دادند.

کرونا به سومالی رسید

فوزیه آبیکار وزیر بهداشت سومالی گفت: پس از اینکه 4 سومالیایی که هفته گذشته در قرنطینه و تحت معاینات لازم قرار گرفتند، ابتلای یک نفر از آنها به کرونا تایید شد.

وی از تلاش کشورش برای مهار این بیماری واگیر خبر داد.

گفتنی است که کشورهای آفریقایی با موارد جدید ابتلا به کرونا و افزایش شمار مبتلایان روبرو هستند و با اتخاذ تدابیری مانند توقف پروازها تلاش دارند از شیوع کرونا جلوگیری کنند. در این راستا وزارت بهداشت مصر ضمن اعلام 16 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور مجموع مبتلایان را 126 نفر اعلام کرد.

این در حالی است که روزنامه گاردین بر اساس تحقیق پزشکی کانادایی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مصر را بیش از 19 هزار نفربرآورد کرده است. در پی اعلام مجموعه اقدامات دولت مصر به منظور کنترل ویروس کرونا، شاخص بورس این کشور روز یکشنبه 25 اسفند بیش از هشت درصد سقوط کرد.

کشور موریتانینیز با اعلام افزایش مبتلایان به ویروس کرونا به اقداماتی مانند توقف پروازهای رفت و برگشت در فرودگاههای خود متوسل شده است. موریتانی تمام پروازهای ورودی به این کشور را از روز سه شنبه متوقف کرده و هدف از این اقدام را کنترل شیوع ویروس کرونا مطرح کرد.

خبرگزاری سودان نیز از تعطیلی موسسات آموزش عالی این کشور از بیم شیوع ویروس کرونا خبر داد.

دولت خارطوم برای جلوگیری از شیوع کرونا در سودان مرزهای زمینی این کشور را با مصر بست و شرکت هواپیمایی سودان نیز پروازهای خود را به مقصد کره، چین، ژاپن، ایتالیا، ایران، اسپانیا، مصر و فرانسه به حالت تعلیق درآورد.

مغرب نیز در چارچوب مقابله با ویروس کرونا تمام پروازهای بین المللی خود را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد.

وزارت بهداشت مغرب پیش از این از ثبت 10 مورد دیگر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و به این ترتیب مجموع مبتلایان در این کشور به 28 نفر رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 907

به "کرونا به سومالی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به سومالی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید