یاری 3.5 میلیارد یورویی اروپا به ترکیه برای نگهداری از پناهجویان

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، سران اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود از رایزنی جهت تخصیص یاری اقتصادی 3.5 میلیارد یورویی به ترکیه به منظور نگهداری از حدود 4 میلیون پناهنده ساکن در این کشور خبر دادند.

یاری 3.5 میلیارد یورویی اروپا به ترکیه برای نگهداری از پناهجویان

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا قرار است در صورت تصویب یاری اقتصادی مذکور، در مجموع رقمی حدود 5.77 میلیارد یورو به کشورهای ترکیه، اردن، لبنان و سوریه در راستای یاری های بشر محبت آمیز و بعلاوه جلوگیری از روانه شدن سیل بزرگ مهاجران سوری به سمت مرزهای اتحادیه اروپا تخصیص دهد.

دولت ترکیه می گوید که این کشور در حال حاضر پذیرای بیش از 4 میلیون پناهنده سوری بوده و تا به امروز بیش از 40 میلیارد یورو صرف هزینه های مربوط به نگهداری این تعداد پناهجو نموده است.

گفتنی است، اروزلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا روز گذشته طی سخنانی گفت که اتحادیه اروپا باید موافقتنامه های خود بر سر امور پناهجویان با ترکیه را به روز رسانی کند.

فون در لاین گفت: این بسیار مهم است که ما به حمایت از ترکیه در مورد 3.7 میلیون نفر پناهجویی که در این کشور به سر می برند و بعضی از آنها نزدیک به 10 سال است که در ترکیه هستند، ادامه دهیم. ما به اندازه گذشته به یاری های بشرمحبت آمیز حاد نیازی نخواهیم داشت، اما مردم باید چشم اندازی پیش روی خود داشته باشند.

این در حالیست که ایلوا یوهانسون کمیسر سوئدی بخش مهاجرت کمیسیون اروپا در تاریخ 15 خرداد ماه، از برنامه های نو اتحادیه اروپا برای مبارزه با ورود پناهجویان پرده برداشت.

وی در سخنان خود با خبرنگاران گفت که چالش های نو مهاجرتی در ماه ها و هفته های آینده برای اروپا وجود دارد که اتحادیه اروپا باید از خود محافظت کند.

طبق طرح نو، اتحادیه اروپا نیروهای نظامی مستقر در مرزهای شنگن را افزایش خواهد داد. آژانس کنترل مرزهای اروپایی، فرونتکس، میخواهد تا سال 2027 محافظان مرزهای زمینی و دریایی را به 10 هزار نفر برساند.

بعلاوه طبق برنامه نو کمیسیون اروپا قرار شده است تا سال 2023 سامانه های اطلاعاتی نوی برای ثبت ورود و خروج افراد در منطقه شنگن نصب شوند و بعضی از مقررات پناهندگی در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا سختگیرانه تر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1748

به "یاری 3.5 میلیارد یورویی اروپا به ترکیه برای نگهداری از پناهجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 3.5 میلیارد یورویی اروپا به ترکیه برای نگهداری از پناهجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید