کنترل نیروهای لیبیایی بر ساختمان رادیو در سرت، کشف اسناد داعشی ها درباره عزیمت به اروپا

به گزارش مجله استخدام جدید، نیروهای عملیات البنیان المرصوص که وابسته به دولت توافق ملی لیبی هستند، اعلام کردند که ساختمان رادیو در شهر سرت واقع در مرکز کشور را تحت کنترل خود درآورده اند؛ این ساختمان تحت تصرف داعش به مرکز رسانه ای آن تبدیل شده بود.

کنترل نیروهای لیبیایی بر ساختمان رادیو در سرت، کشف اسناد داعشی ها درباره عزیمت به اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آلمان (د.پ.آ)، در بیانیه صادره از دفتر اطلاع رسانی عملیات البنیان المرصوص آمده است که کنترل بر این ساختمان در پی عملیات ویژه صورت گرفت. در این بیانیه جزئیات دیگری درخصوص این عملیات مطرح نشده است.

در این بیانیه آمده است که داعش این مرکز را به یکی از مهم ترین مراکز اطلاع رسانی خود در سرت تبدیل نموده بود و به وسیله آن سخنرانی ابو بکر بغدادی، سرنموده اصلی داعش و ابو محمد عدنانی، سخنگوی داعش و همچنین بسیاری از خطبه های دینی برجسته ترین شخصیت های داعش همچن ترکی بنعلی را پخش می کرد.

همچنین گزارش شده است که درگیری های پراکنده ای از از روز آدینه در جریان است چراکه به گفته سخنگوی نیروهای البنیان المرصوص، این نیروها در تدارک برای شروع آخرین نبردهای خود علیه داعش در این شهر هستند، اما وی زمان این نبرد را اعلام نکرد. ظرف این دو روز نیز نیروهای بنیان مرصوص پیشروی های متعددی را رقم زده اند.

عملیات بنیان مرصوص در ماه مه گذشته با هدف خاتمه دادن به سیطره داعش بر شهر سرت کلید خورد.

از سوی دیگر، روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا گزارش داد که در مخفیگاه های داعش در شهر سرت اسنادی یافت شده است که شامل اسامی و طرح ها برای حملات می گردد. این روزنامه اضافه نمود که مسئولان لیبیایی آمادگی خود را برای تحویل اسامی به مسئولان ایتالیایی ابراز نموده اند.

این روزنامه نوشت که در حال حاضر رمزها و اسناد نوشته شده جمع آوری و رمزگشایی می شوند.

این اسناد همچنین شامل اطلاعاتی پیرامون نقش سرنموده های داعش می گردد.

این روزنامه نوشت که ده ها و حتی صدها تن از اعضای داعش به سمت اروپا راه افتاده اند و اولین ایستگاه آنها در این سفر ایتالیا است. این روزنامه بیان کرد که بسیاری از آنها با قایق های آوارگان به اروپا می روند.

از سوی دیگر، سرتیب محمد غصری، سخنگوی اتاق عملیات بنیان مرصوص این مساله را تکذیب کرد که نیروهای انگلیسی یا ایتالیایی در درگیری ها در شهر سرت مشارکت داشته باشند.

وی در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: ما رسما از نیروی هوایی آمریکایی خواستیم تا در بمباران پایگاه های وابسته به داعش مشارکت کند و ما این مساله را در رسانه ها بیان کردیم و چیزی برای مخفی کاری نداریم.

محمد غصری با بیان این که ایتالیا نیز از زبان مسئولان برجسته خود حضور هرگونه نیروهای ویژه این کشور در شهر سرت را رد نموده است، گفت، کسانی که با داعش در میدان نبرد می جنگند، نیروهایی لیبیایی هستند.

غصری همچنین از این امر پرده برداشت که جنگنده های آمریکایی و همچنین نیروی هوایی وابسته به اتاق عملیات بنیان مرصوص حملات هوایی علیه مواضع داعش داشتند اما وی جزئیات بیشتری در این خصوص مطرح نکرد.

از سوی دیگر، تظاهرکنندگان در زنجیره تظاهراتی در منطقه برقه در شرق لیبی مجددا مخالفت خود را با خروجی های گفتگوی صخیرات و شورای ریاستی دولت پیشنهای فائز السراج که رای اعتماد مجلس را نیز کسب نکرد، بیان کردند.

خبرگزاری رسمی لیبی نیز گزارش داد که تظاهرکنندگان در شهرهای بنغازی، مرج، بیضا و طبرق بر حمایت خود از نیروهای ارتش تحت رهبری خلیفه حفتر در جنگ علیه تروریسم تاکید کردند.

آنها همچنین مخالفت خود را با مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل به لیبی اعلام و تاکید کردند که وی باید از لیبی اخراج گردد چراکه جانبدار گروه های تروریستی در لیبی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 460

به "کنترل نیروهای لیبیایی بر ساختمان رادیو در سرت، کشف اسناد داعشی ها درباره عزیمت به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل نیروهای لیبیایی بر ساختمان رادیو در سرت، کشف اسناد داعشی ها درباره عزیمت به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید