4 عامل موثر در بروز گُر گرفتگی

به گزارش مجله استخدام جدید، گُرگرفتگی یکی از شایع ترین علائمی است که زنان در دوره یائسگی و پیش از آن تجربه می نمایند هرچند به گفته متخصصان، یائسگی تنها عامل موثر در بروز گُرگرفتگی نیست.

4 عامل موثر در بروز گُر گرفتگی

به گزارش خبرنگاران، در حقیقت این احتمال وجود دارد که تمامی افراد در هر سنی به این عارضه دچار شوند و حتی گرگرفتگی در مردان هم مشاهده می گردد.

سایت مدیکال دیلی در مطلب تازه ای در این باره آورده است از جمله فاکتورهایی که می تواند موجب بروز گرگرفتگی گردد شامل موارد زیر است:

بالا بودن وزن

کارشناسان معتقدند افرادی با شاخص توده بدنی بالاتر به لحاظ شدت و افزایش دفعات، بیشتر در برابر گرگرفتگی آسیب پذیر هستند. همچنین زنانی که دچار اضافه وزن و گرگرفتگی هستند می توانند به وسیله ورزش و رژیم غذایی علائم خود را تسکین دهند.

آلرژی غذایی

تحقیقات نشان می دهد گرگرفتگی و علائم مشابه آن می تواند از آلرژی های غذایی نیز ناشی گردد. همچنین نوشیدنی های الکلی و کافئین دار همچون چای و قهوه عامل محرک به حساب می آیند.

داروهای تجویزی

گرگرفتگی همچنین از عوارض جانبی مصرف داروهایی از قبیل استروئیدها و داروهای افسردگی به حساب می آید.

اضطراب

اضطراب دارای فاکتوری فیزیولوژیکی است. با بالا رفتن ضربان قلب، فشار خون و انقباض ماهیچه ها، دمای بدن افزایش می یابد. همچنین ترشح اپی نفرین و آدرنالین در بدن این علائم را تشدید می نماید و افزایش جریان خون موجب بالا رفتن دمای بدن می گردد و به همین دلیل در مواقع نگران بودن و استرس داشتن فرد احساس گرما می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 113

به "4 عامل موثر در بروز گُر گرفتگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 عامل موثر در بروز گُر گرفتگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید